کد خبر: 843530
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس گفت: سهم نفت از درآمد بودجه ۹۶ با افزايش قيمت و ميزان فروش نفت، متأسفانه افزايش يافته كه اين مسئله مغاير سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي است.
محمدرضا پورابراهيمي رئيس كميسيون اقتصادي مجلس با برنامه چوب‌خط در مورد عمل به اقتصاد مقاومتي در سال جاري بيان داشت: در سال 95 سهم نفت در بودجه به پايين‌ترين حد يعني 25 درصد رسيد و اين موضوع از موارد مورد تأكيد رهبري در اقتصاد مقاومتي بود، اما متأسفانه در بودجه سال 96 شاهد هستيم كه با افزايش قيمت نفت و ميزان فروش آن، اين سهم به بيش از 35 درصد افزايش يافته كه اين مسئله مغاير سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي است.
 
اين نماينده مجلس با بيان اينكه اندازه‌گيري موفقيت در تحقق اقتصاد مقاومتي در بخش‌هاي مختلف نياز به بررسي دارد، گفت: در مجموع در سال 95 نسبت به 94 چندان موفق‌تر نبوده‌ايم. وي با اشاره به شكل‌گيري ساختارهاي نامناسب اقتصادي كه مجموع اقتصاد ايران را تحت تأثير قرار داده است، گفت: كاهش سهم دولت در اجراي اصل 44 به درستي انجام نشده و در حال حاضر حضور دولت در نهادهاي عمومي غيردولتي، به مراتب غيرتخصصي‌تر و همراه با عدم پاسخگويي شده است. احسان خاندوزي استاد اقتصاد دانشگاه نيز با بيان اينكه سال 96 سال انتخابات و تغيير دولت بوده و قطعاً فرصت اعمال سياست‌هاي اصلاح‌گرايانه نيست، ادامه داد: براي نمونه نظام بودجه‌ريزي با ايراداتي مواجه است و مجموع درآمد نفت و ماليات فقط صرف حقوق و دستمزد و هزينه‌هاي جاري دولت مي‌شود. به گفته وي، بودجه‌اي كه در روزهاي گذشته در مجلس به تصويب رسيد، نشان داد دولت و مجلس از وسوسه برداشت بيشتر از درآمدهاي نفتي دست برنمي‌دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار