کد خبر: 843526
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
واردات بي‌رويه آجيل عيد به‌جای تولیدکننده داخلی
رئيس اتحاديه آجيل و خشكبار كشور با اشاره به جايگاه ايران در بين پنج كشور برتر توليدكننده خشكبار در دنيا بيان كرد: متأسفانه سياستگذاري غلط در اين حوزه موجب افزايش واردات و از بين رفتن ميزان زيادي از توليد داخلي شده است، به طوري كه در حال حاضر 90 درصد نياز بادام زميني و 65 درصد نياز تخمه آفتابگردان از طريق واردات تأمين مي‌شود.
 
عليرضا ارزاني گفت: وزارت جهاد كشاورزي و صنعت تصميم گيران اصلي اين موضوع هستند كه در اين مورد كار كارشناسي نكرده‌اند و در شرايطي كه مشكل ارز براي واردات دارو داشتيم براي واردات تخمه ارز مرجع اختصاص دادند و الان نيز ارز دولتي براي واردات برخي خشكبار داده مي‌شود. وي در مورد آجيل عرضه شده در نمايشگاه‌هاي بهاره نيز گفت: اين نمايشگاه‌ها به بازار مكاره تبديل شده، زيرا عده زيادي از غرفه‌داران پس از اخذ مجوز، غرفه را به افراد نا آشنا به اين صنف واگذار و آنها نيز كالاي نامطلوب به مردم عرضه مي‌كنند.
 
وي با بيان اينكه با توجه به پر بودن انبارها، هيچ گونه كمبود آجيل و افزايش قيمتي نداريم، ادامه داد: تنها در برخي اقلام وارداتي كه توليد داخل ندارد نظير بادام هندي و زميني ممكن است قيمت افزايش داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار