کد خبر: 843512
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
محمدباقر قاليباف در آيين بهره‌برداري از ۵۹ واگن و لوكوموتيو متروي تهران با ابراز گله از عدم‌تحقق مناسب ايجاد اشتغال در كشور گفت: چرا نبايد بتوانيم در سال ۲ميليون شغل ايجاد كنيم؟ مي‌توانيم و اين منطق علمي دارد.
 
شهردار تهران ديروز در مراسم بهره‌برداري از 59 دستگاه واگن و لوكوموتيو شركت متروي تهران با اشاره به وجود روحيه جوانمردي جوانان با نشاط شركت واگن‌سازي تهران گفت: در حالي كه همه‌روزه در شرايطي هستيم كه كارخانه‌ها تعطيل مي‌شوند و شرايط سخت شده است، اما شما توانسته‌ايد در هر فصل و در چهار نوبت واگن‌هاي ساخته شده در شركت واگن‌سازي تهران را آماده كنيد و تحويل دهيد.
 
قاليباف اظهار اميدواري كرد كه با همت انجام‌شده در شركت واگن‌سازي تهران، بقيه كارخانه‌هاي واگن‌سازي هم بتوانند با توجه به رشد توسعه مترو، در اين زمينه به فعاليت جدي بپردازند.
وي با اشاره به اينكه خط 6 متروي تهران با طول 30كيلومتر و با پيشرفت 85درصدي در 18ماه به اين مرحله رسيده است، سرعت رشد و توسعه مترو را قابل توجه دانست.  قاليباف با تأكيد بر اينكه «كار نشد نداريم» گفت: خداوند نيرويي به انسان داده است و با عزم و خلاقيت و خردورزي و ايمان هيچ كاري نيست كه بر زمين بماند و بگوييم كه ما نمي‌توانيم.  شهردار تهران همچنين گفت: نياييم بگوييم در دنيا اينگونه است كه اين تعداد اشتغال ايجاد مي‌كنند و ما بيشتر از آن نمي‌توانيم. اين چند ميليون جوان تحصيلكرده و حتي جواناني كه سطوح تحصيلي بالا ندارند، زمينه اشتغال را دارند. چرا نبايد بتوانيم در سال دو ميليون شغل ايجاد كنيم؟ مي‌توانيم و اين منطق علمي دارد، همين توليد واگن‌ها هم نمونه‌اش. مگر مشكلات اقتصادي نيست؟ مگر شهرداري هم در اين ركود اقتصادي نيست؟ چطور 30هزار نفر در اين مترو مشغول به كار هستند؟
به گزارش خبرگزاري تسنيم در ادامه آيين بهره‌برداري از 59 دستگاه واگن و لوكوموتيو قاليباف ادامه داد: در پايان سال 95 ما توانستيم 100 كيلومتر مترويي را كه بايد به نتيجه مي‌رسانديم در خطوط 6، 7 و 8 به نتيجه برسانيم و با تست گرمي كه از خط 7 انجام شد، از اواخر فروردين ماه، بهره‌برداري و مسافرگيري از اين خط شروع خواهد شد.
 
شهردار تهران در ادامه تأكيد كرد: ديگر مردم در خصوص فعاليت‌هاي عمراني و توسعه متروي تهران به برخي سخنان ديگران گوش نمي‌دهند، كساني كه در طول فعاليتشان يك كار جدي و اثرگذار ندارند و با اين وجود اقدامات تخريبي غيرمنصفانه انجام مي‌دهند.
قاليباف در پايان خطاب به كساني كه مدعي وجود تخلفات در شهرداري هستند، گفت: بفرماييد در طول 12سالي كه توفيق خدمت در شهرداري را داشته‌ام، كدام پرونده فساد در شهرداري پيدا شده و محكوميت يافته است؟ يك مورد نداريم و خوشحاليم كه پروژكتور‌ها هم به سوي شهرداري روشن است. تخلف اداري و تخلف شخصي هم اگر هست در همه مجموعه‌ها هست، اما تخلف سازماندهي شده در شهرداري تهران وجود ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار