کد خبر: 843511
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
امروز پنج‌شنبه آخر سال است؛ به رسم گذشتگان در اين روز آنان كه هستند از آنان كه نيستند با ذكر صلوات و فاتحه ياد مي‌كنند‌. از پدر و مادر، نزديكان و آناني كه تا ديروز در كنار ما بودند و حالا نيستند.
نویسنده: بيژن سورانی

امروز پنج‌شنبه آخر سال است؛ به رسم گذشتگان در اين روز آنان كه هستند از آنان كه نيستند با ذكر صلوات و فاتحه ياد مي‌كنند‌. از پدر و مادر، نزديكان و آناني كه تا ديروز در كنار ما بودند و حالا نيستند.
 امروز از شهداي خدمت ، شهداي آتش‌نشان گرفته تا شهداي محيط زيست ياد مي‌كنيم.   امروز همچنين ياد مي‌كنيم از آناني كه با خون سرخ‌شان پاسخ ماندگار به دشمنان دادند تا همچون حسين‌(ع‌) و ياران با وفايش در تاريخ بشريت به يادگار بمانند.
 
امروز بهشت زهرا (س ) پايتخت به نمايندگي از گلزار شهداي ساير شهرها و روستاها ميزبان 43 هزار شهيد و 4 هزار شهيد گمنام است كه با دفاع از حرم و حريم جاودانه شدند. پركشيدند از اين كره خاكي تا كشور، ناموس و دين در امان بماند. رفتند بي‌هيچ ادعايي تا ما زنده بمانيم. چشم انتظار آنان هستيم تا ما را در كنار اولياي حق شفاعت كنند.  سال‌هاست پدران و مادران و همسران و فرزندان شهدا‌ي گمنام چشم انتظار ديدن عزيزان خود هستند‌. چشم انتظار خبري تا اندكي آرام بگيرند. هستند خانواده‌هايي كه با لبخند به تمثال عزيزان خود و به ياد شهدای كربلا آرام گرفته‌اند و ديدار با عزيزان خود را به ديار باقي سپرده‌اند. حالا بعد از گذشت سال‌ها پدران و مادران شهدا همچون برگ گل، گلريزان مي‌شوند و از ميان ما پر مي‌كشندو فقط عطر آنان باقي مي‌ماند.  روز گذشته سردار توكلي، مدير عامل سازمان بهشت زهرا( س ) از اصحاب رسانه خواست تا او را در طرح ميثاق شهدا ياري كنند. طرحي كه در آن قرار است زوج‌هاي جوان در نبود پدران و مادران شهدا، آنان را ياد كنند. هرچند نمي‌توانند در جايگاه خانواده شهدا باشند، اما به نيابت از آنان راهشان را ادامه خواهند داد.  يادي كنند از خاطرات و رشادت‌هاي آنان كه به عطر وجودشان، ما در امنيت و آسايش و سربلندي قرار گرفته‌ايم!
 
يادي از شهداي اسير و غريب كه فقط ياد شهدا و امام (ره) آنان را آرام مي‌كرد. ياد‌ي از مردان بزرگ تاريخ شهيد همت، باكري، باقري، حيدري و ياسيني كه در ميان ما نيستند و به ما سر افرازي و عزت دادند.
به ياد شهدا و تمامي اهل قبور فاتحه مي‌خوانيم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار