کد خبر: 843506
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
جام جهاني كشتي فرنگي–‌آبادان
رقابت‌هاي جام جهاني كشتي فرنگي از امروز با حضور هشت تيم برتر جهان در آبادان آغاز مي‌شود. رقابت‌هاي اين دوره براي كشتي فرنگي ايران از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
نویسنده: فريدون حسن 
 
عدم نتيجه‌گيري در المپيك ريو و به دنبال آن تغييرات گسترده در كادر فني و كشتي‌گيران باز هم ثمره‌اي نداشت، كشتي فرنگي دوباره در رقابت‌هاي جهاني باخت تا اين‌بار علي اشكاني به عنوان مربي جوان تيم به شدت زير سؤال و بازخواست برود. در نهايت كار به جايي رسيد كه شوراي فني تيم‌هاي كشتي فرنگي به اشكاني اولتيماتوم داد. رقابت‌هاي جام جهاني آبادان همان اولتيماتوم است. علي اشكاني و شاگردان جوانش بايد طي امروز و فردا خود را ثابت كنند، كاري سخت كه البته سرمربي جوان تيم ملي معتقد است شاگردان جوانش از عهده آن برمي‌آيند و مي‌توانند در آبادان چشم‌ها را دوباره خيره كشتي فرنگي كنند. آن هم در شرايطي كه در اين مسابقات 11 مدال‌آور المپيك ريو روي تشك مي‌روند.
 
تركيب جوان
غيبت مدال‌آوران المپيكي كشتي فرنگي در اردوها و در نهايت رقابت‌هاي جام جهاني آبادان مهم‌‌ترين نكته رقابت‌هاست، مدال‌آوراني چون سوريان، رضايي و نوروزي در تيم ملي حضور ندارند تا علي اشكاني به جوانان آينده‌داري چون حسين نوري، مهدي فلاح، محمدعلي گرائي، سيدمصطفي صالحي‌زاده، علي ارسلان و رامين طاهري ميدان دهد. البته حضور با تجربه‌هايي چون سعيد عبدولي و افشين بيابانگرد به طور حتم مي‌تواند كمك شايان توجهي به اشكاني كند، اما آنچه مهم است اينكه تركيب جوان تيم ملي كشتي فرنگي حالا فرصت خودنمايي پيدا كرده، به خصوص اينكه اين جوانان تا به حال پشت ستاره‌هاي سال‌هاي قبل مانده بودند، اما حالا وقت پيدا كرده‌اند تا در برابر برترين تيم‌هاي فرنگي جهان قدرت خود را به نمايش عمومي بگذارند.
 
برخورد زود با روسيه
شاگردان علي اشكاني در گروه A مسابقات در كنار تيم‌هاي قزاقستان، آلمان و روسيه قرار دارند حضور روسيه با تركيب اصلي و قدرتمند خود بزرگ‌ترين خطر براي عدم راهيابي ايران به فينال مسابقات است، در حالي كه همه تصور مي‌كردند ايران و روسيه با قرار گرفتن در دو گروه فينال مسابقات را برگزار كنند، اما علي اشكاني و جوانانش بايد امروز بعدازظهر در دومين بازي مقابله روسيه قرار گيرند، رقابتي كه خيلي زودتر از آنچه تصورش مي‌رفت، انجام مي‌شود تا شايد يكي از دو تيم همين امروز بعدازظهر از حضور در فينال ناكام بمانند. ايران در ديدار اول خود صبح امروز به مصاف آلمان مي‌رود و بازي سوم خود را صبح فردا مقابل قزاقستان برگزار مي‌كند. در گروه دوم رقابت‌ها هم تيم‌هاي آذربايجان، تركيه، بلاروس و اوكراين حضور دارند كه مي‌شود از همين حالا متصور بود كه آذربايجان با توجه به سرمايه‌گذاري عظيمي كه روي كشتي فرنگي انجام داده مي‌تواند باز هم در فينال رقابت‌ها حاضر شود. فينالي كه رقيب آن يكي از دو تيم ايران و روسيه است.
 
كشتي‌هاي با برنامه و خوب مي‌خواهيم
با توجه به جوانگريي صورت گرفته در تيم ملي كشتي فرنگي ايران مي‌شود اين پيش‌بيني را كرد كه ايران نتواند در فينال مسابقات حاضر شود، اما مهم‌تر از كسب نتيجه در اين مسابقات بحث اعتماد به جوانان و هدايت درست تيم ملي از سوي كادر فني است، مسئله‌اي كه طي چند ماه اخير بيشترين نگراني را ايجاد كرده است. بهرام مشتاقي، عضو شوراي فني تيم‌هاي ملي كشتي فرنگي در اين خصوص مي‌گويد: «انتظار ما از كادر فني اين است كه به بهترين شكل ممكن تيم راه هدايت كند و بدون نگراني كار خود را انجام دهد، كادر فني كنوني تا بازي‌هاي آسيايي 2018 فرصت دارد.»
 
مشتاقي با اشاره به اين مسئله كه كسب نتيجه در مرحله دوم توقعات ما قرار دارد، افزود: «مي‌خواهيم شاهد كشتي‌هاي خوب و قابل قبول باشيم، مي‌دانيم كه برخي از اين جوانان سال‌ها پشت خط بوده‌اند، اما حالا فرصت مناسبي پيدا كرده‌اند كه خود را نشان دهند.» وي در خصوص توقعات شوراي فني كشتي فرنگي از كادر فني تيم ملي هم گفت: «توقعات ما يكسري خواسته‌ منطقي و معمول است، ما مي‌خواهيم كادر فني به بهترين شكل كشتي‌گيران را هدايت كند، ملي‌پوشان جوان هستند و بايد درست راهنمايي شوند تا بتوانند در آينده افتخارآفريني‌هاي بيشتر داشته، فارغ از كسب هر نتيجه‌اي در مسابقات آبادان ما مي‌خواهيم شاهد كشتي‌هاي خوب، با برنامه و با مديريت درست از سوي كادر فني باشيم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار