کد خبر: 843503
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
سردار حسين ساجدي‌نيا در تشريح اقدامات پليس پايتخت در آستانه نوروز 96 گفت: پليس پايتخت، براي پوشش انتظامي هر چه بهتر تهران در نوروز و طول تعطيلات اقدامات خود را در دو حوزه راهنمايي و رانندگي و انتظامي برنامه‌ريزي كرده است.
رئیس پلیس تهران با بيان اينكه از اوايل اسفندماه سال تا 15 فروردين سال آينده، برنامه‌ريزي‌هاي ويژه‌اي براي پوشش انتظامي و ترافيكي در نظر گرفته شده است، گفت: همان‌طور كه مي‌دانيم از آغازين روزهاي اسفندماه با خريد مردم سطح معابر شلوغ مي‌شود و اين مسئله به حضور بيش از پيش مأموران پليس در معابر نيازمند است.
 
‌وی ادامه داد: امسال برنامه‌ريزي لازم براي استقرار ايستگاه‌هاي نوروزي در تمامي محلات شهر تهران انجام شده و در نظر داريم تعداد 553 ايستگاه پليس را از روز28 اسفند در محله‌هاي شهر تهران فعال كنيم تا ضريب امنيت در محلات ارتقا يابد و شهروندان با آرامش و خيال آسوده به مسافرت بروند كه در اين راستا پليس به صورت آماده‌باش صددرصد است.
 
رئيس پليس پايتخت، در ادامه به پوشش ترافيكي مسيرهاي منتهي به مبادي خروجي شهر تهران و خصوصاً كنترل ترافيكي مسير بهشت زهرا(س) در پنج‌شنبه و جمعه آخر سال اشاره كرد و اظهار داشت: در اين دو روز عوامل پليس راهور پايتخت به‌صورت ويژه در مسيرهاي منتهي به بهشت‌زهرا (س) مستقر هستند و به انتظام‌بخشي و ارائه خدمات ترافيكي به زائرين اهل قبور همت مي‌گمارند. همچنين براي هموار كردن و تسهيل خروج شهروندان تهراني از پايتخت براي مسافرت‌هاي نوروزي تمهيدات ويژه‌اي از سوي پليس راهور برنامه‌ريزي و اجرا مي‌شود.
وي خاطر نشان كرد: همچنين با توجه به اينكه در ايام تعطيلات نوروز معابر شهري خلوت‌تر از روزهاي ديگر خواهد بود، تصميم گرفتيم تا براي مديريت سرعت و جلوگيري از تخلفات حادثه‌ساز در بزرگراه‌ها تيم‌هاي كنترل سرعت به صورت شبانه‌روزي و با استفاده از دوربين‌هاي ثبت تخلف دستي و تيم‌هاي نامحسوس بزرگراه‌ها بر تردد در معابر و بزرگراه‌هاي پايتخت نظارت مي‌شود.
   ‌
اسباب‌كشي در ايام نوروز ممنوع است
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه ممنوعيت اسباب‌كشي در ايام عيد مثل سال‌هاي گذشته به قوت خود باقي است، گفت: افراد براي اسباب‌كشي در محدوده زماني اول فروردين تا پايان روز چهاردهم، بايد از كلانتري محل مجوز لازم را بگيرند.
وی  گفت: با توجه به افزايش مسافرت‌هاي شهروندان و خالي ماندن منازل در ايام عيد نوروز، فرصت مناسبي براي سارقان منزل ايجاد مي‌شود كه در اين راستا شهروندان بايد با رعايت نكات ايمني، از اين مسئله پيشگيري كنند.
 
وي با اعلام اينكه، شهروندان هنگام خروج از منزل حتماً، بايد به يكي از همسايگان معتمد يا اقوام درجه يك خود نبود حضور خود را در منزل اطلاع دهند، گفت: استفاده از تجهيزات و قفل‌هاي ايمني، صورت‌برداري از لوازم منزل و رعايت مسائل ايمني ديگر مي‌تواند از سرقت منازل پيشگيري كند.
سردار ساجدي‌نيا در پايان يادآور شد: همچون هميشه پليس در محلات حضور فعال خواهد داشت تا در راستاي ارتقاي ضريب امنيت شهروندان در محلات وضعيت بهتري نسبت به سال‌هاي گذشته شاهد باشيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار