کد خبر: 843498
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
آمارهاي اورژانس، آتش‌نشاني و پليس از آرامش نسبي در چهارشنبه سوري حكايت دارد
دو كشته و 2هزار و 351 زخمي؛ اين شمار قربانيان شب چهارشنبه‌سوري است كه وضعيت شش نفر از مجروحان وخيم اعلام شده است.
دو كشته و 2هزار و 351 زخمي؛ اين شمار قربانيان شب چهارشنبه‌سوري است كه وضعيت شش نفر از مجروحان وخيم اعلام شده است. آمارها از كاهش همزمان قربانيان و بازداشت هنجارشكنان حكايت مي‌كند. سال گذشته در جريان اين حوادث 17 نفر در نقاط مختلف كشور جان باختند.
به گزارش خبرنگار ما، در سخت‌ترين شب سال، آن‌گونه كه انتظار مي‌رفت مجاهدت آتش‌نشانان در ساختمان پلاسكو نتيجه داد و شاهد شبي نسبتاً آرام نسبت به سال‌هاي قبل بوديم. پليس، آتش‌نشاني و اورژانس كشور در اظهارنظرهاي خود هم اين موضوع را تأييد كردند.
  
كاهش 40 درصدي سوانح
مجتبي خالدي، سخنگوي اورژانس كشور در گفت‌وگو با خبرنگار ما، شمار قربانيان را دو نفر و آمار مجروحان را 2 هزار و 351 نفر اعلام كرد كه وضعيت شش نفر از مصدومان وخيم اعلام شده است. او از كاهش 40 درصدي سوانح نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: از اين تعداد 600 نفر در بيمارستان بستري شدند كه 60درصد( موارد بستري) نسبت به سال گذشته كاهش يافته كه 424 نفر در بيمارستان بستري هستند. مجتبي خالدي گفت: تا اين لحظه افراد فوت دو نفر هستند كه شامل يك ‌ نوجوان 14 ساله در تهران و يك مرد 23 ساله در اصفهان است. خالدي درباره افرادي كه وضعيت‌شان وخيم اعلام شده است، گفت: يكي از آنان جوان 27 ساله‌اي است كه در تهران دو دست و دو پاي او از مچ قطع شده، سه نفر ديگر از اين مصدومان بد حال در اراك و دو نفر ديگر در اصفهان هستند. سازمان پزشكي قانوني تعداد موارد فوتي ناشي از حوادث چهارشنبه سوري سال گذشته را 17 نفر اعلام كرده بود كه همگي مرد بودند.
   
كاهش بازداشت هنجارشكنان
رئيس پليس پيشگيري ناجا هم گفت: 18 نفر از كاركنان ناجا و آتش‌نشاني در جريان اين سوانح مجروح و به بيمارستان منتقل شده‌اند. سردار محمد شرفي گفت هزار و 382 مرد و 48 زن كه در حال هنجارشكني بودند هم دستگير شده‌اند. وي ادامه داد: 923 نفر از بازداشت‌شدگان به مراجع قضايي معرفي شده و بقيه با اخذ تعهد آزاد شده‌اند. وي گفت از 48 زني هم كه بازداشت شدند 12 نفر به محاكم قضايي معرفي و بقيه با اخذ تعهد آزاد شدند.  
سردار شرفي با مقايسه آمار بازداشت‌‌شدگان نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: در معرفي به دستگاه قضايي، تعداد زنان 42 درصد كاهش و مردان 21 درصد كاهش داشته و در زمينه اخذ تعهد، تعداد دستگير‌شدگان زن 46 درصد كاهش و مردان 22 درصد كاهش يافته است.
 سردار شرفي در خصوص آخرين آمار مصدومان پرسنل ناجا و آتش‌نشانان و نيروهاي اورژانس گفت: 18 نفر مصدوم و بستري هستند و 46 نفر به صورت سرپايي مداوا شده‌اند.
  
كاهش مأموريت آتش‌نشانان پايتخت
سخنگوي آتش‌نشاني تهران هم با اشاره به كاهش چشمگير حوادث چهارشنبه آخر سال گفت: شب چهارشنبه سوري 133 حادثه اتفاق افتاد.
جلال ملكي توضيح داد شب چهارشنبه سوري يكي از آرام‌ترين و كم‌حادثه‌ترين شب‌هاي چهارشنبه‌ آخر سال در سال‌هاي گذشته بود. وي ادامه داد: حوادث چهارشنبه‌ آخر سال به دو بخش تقسيم مي‌شود كه يك بخش آن، حوادث قبل از چهارشنبه آخر سال است كه آتش‌سوزي در كارگاه‌هاي توليد مواد محترقه بوده كه امسال كاهش بي‌سابقه و چشمگيري داشته است. امسال حوادث شب چهارشنبه‌ آخر سال بسيار كاهش يافته است. در اين شب 133 حادثه اتفاق افتاد كه آتش‌نشانان بلافاصله توانستند اقدامات لازم را انجام دهند. جلال ملكي ادامه داد: با توجه به اينكه تمامي عوامل آتش‌‌نشاني در آماده‌باش صددرصد بودند، ولي با همكاري مردم و فرهنگ‌سازي مناسب، آمار حوادث كاهش چشمگيري پيدا كرد كه جا دارد از شهروندان تقدير و تشكر شود.
 
مهم‌ترين حوادث
امير حسين نوابي، پسر 14 ساله بود كه در كوچه رستم‌خاني محله نواب با انفجار نارنجك دست‌ساز جان خودش را از دست داد.
   
در شهر اصفهان مرد 23 ساله هنگام درست‌كردن نارنجك ‌ دچار حادثه شد و جان خودش را از دست داد.
   
انفجار نارنجك دست‌ساز در خيابان يكم نيروي هوايي دو دست و دو پاي مرد 27 ساله را قطع كرد. اين مرد مشغول ساخت مواد منفجره بود كه دچار حادثه و به بيمارستان امام خميني منتقل شد.
   
در شهر قدس سه آتش‌نشان در محل مأموريت خود ايستاده بودند كه يكي از آنها با پرتاب نارنجك يك موتورسوار مصدوم و به بيمارستان فارابي منتقل شد.
   
در شهر شبانكاره استان بوشهر هم مادر و فرزند 17 ساله‌اش به علت انفجار مواد محترقه مجروح و به بيمارستان منتقل شدند. زن ميانسال قصد داشت مانع از آتش بازي فرزندش شود كه حادثه اتفاق افتاد. وضعيت مادر وخيم اعلام شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار