کد خبر: 843477
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
محققان بركلي موفق به طراحي و توسعه يك دستگاه به اندازه قرص شدند كه همانند سرنگ واكسيناسيون عمل مي‌كند.
محققان بركلي موفق به طراحي و توسعه يك دستگاه به اندازه قرص شدند كه همانند سرنگ واكسيناسيون عمل مي‌كند. اين دستگاه كوچك كه MucoJet نام دارد، در داخل دهان(گونه) قرار گرفته و مواد واكسن را بدون نياز به سوزن منتشر مي‌كند.
MucoJet يك سيلندر 15‌ميلي‌متري با يك لامپ 7 ميلي‌متري در انتهاي آن بوده و نحوه استفاده از آن كمي مانند شكاندن يك نوار شب رنگ (glowstick) است. براي استفاده از اين دستگاه كوچك كافي است تا بيمار به آرامي يك غشاي نازك كه دو محفظه آب و سوخت شيميايي خشك متشكل از اسيد سيتريك و جوش شيرين را از يكديگر جدا مي‌كند فشار داده و سبب ترك خوردن آن شود. هنگامي كه اين دو با يكديگر مخلوط شدند، از تركيب آنها فشاري ايجاد خواهد شد كه به پيستون در سيلندر فشار آورده كه اين فشار به يك مخزن كوچك از واكسن در انتهاي ديگر كپسول منتقل شده و از طريق يك نازل كوچك منتشر مي‌شود.
در اين آزمايش پروتئيني به نام اووالبومين براي ارائه تجويز شد و اين پژوهش نشان داد كه سه ساعت پس از واكسيناسيون، هشت برابر بيشتر از زماني كه محققان از قطره‌چكان استفاده مي‌كردند، اووالبومين جذب شده بود. مطالعات همچنين نشان داد كه افزايش فشار اين دستگاه به افزايش بهره‌وري تحويل دارو كمك خواهد كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر