کد خبر: 843455
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با حضور استاندار، معاون امور هماهنگی و عمرانی، فرماندار زنجان و برخی از مدیران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان هدف از اجرای این طرح را ایجاد و تجهیز آزمایشگاه مرکزی و مرجع استان مطابق با استاندارد روز جهت نظارت و کنترل کیفی آب و فاضلاب عنوان کرد.

علیرضا جزء قاسمی با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی در محل تصفیه خانه آب شهر زنجان در 980 متر مربع زیربنا با صرف اعتباری بالغ بر 17میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید گفت: واحد آزمایشگاه مرکزی و آزمایشگاههای تحت پوشش این شرکت در طی سالهای فعالیت خود بنا بر مقتضیات زمان، افزیش جمعیت، گسترش تاسیسات تامین و توزیع آب، افزایش آلاینده‌های زیست محیطی و منابع آب و ارتقاء استانداردها به تدریج توسعه و تکامل یافته است.
وی با اشاره به اینکه کنترل کیفیت آب شرب در مراحل تولید، انتقال، تصفیه، ذخیره و شبکه توزیع در شهرهای تحت پوشش شرکت از طریق واحدهای کنترل کیفی انجام می‌شود افزود: در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب استان زنجان دارای پنج آزمایشگاه مجهز و تخصصی در زمینه آب و فاضلاب است که کارشناسان امر، پایش و کنترل کیفی آب از منابع تامین تا نقاط مصرف و منطبق بر استانداردهای کیفی (ملی، سازمان بهداشت جهانی WHO، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو) را انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی در حال اخذ گواهی آزمایشگاه معتمد محیط زیست و همچنین گواهینامه ایزو 17025 است گفت: در این آزمایشگاه، آزمایش‌های باکتریائی، فیزیکی، شیمیایی نظیر آزمایش PH، کدورت، آمونیاک، سختی، کلسیم، سدیم، پتاسیم و منیزیم و... انجام می‌شود.


افتتاح طرح آبرسانی شهر ارمغانخانه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در این مراسم با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی شهر ارمغانخانه گفت: تامین آب شرب شهر ارمغانخانه با 618 اشتراک و بیش از دو هزار نفر جمعیت تحت پوشش از منابع سطحی تامین می‌گردید و به همین دلیل در سالهای خشک سالی به دلیل کاهش روان آبها در تابستان با مشکل تامین آب مواجه بود.
جزء قاسمی افزود: در همین راستا شرکت آب و فاضلاب شهری استان با توجه به وضعیت نامناسب آب زیر زمینی در محدوده شهر اقدام به حفر و تجهیز یک حلقه چاه در منطقه قشلاق نمود و با توجه به فاصله بالای چاه با شهر ارمغانخانه و مشکلات آب شرب روستاهای منطقه قره پشتلو این شرکت با تفاهم با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اقدام به اجرای یک طرح مشترک برای تامین آب شرب شهر ارمغانخانه و روستاهای مجتمع قره پشتلو نمود.
وی با بیان اینکه برای حفر و تجهیز این چاه و مشارکت در اجرای خط انتقال آب 8 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است گفت: با احداث و بهره‌برداری از این طرح، ضمن تامین آب شرب ارمغانخانه، آب روستاهای تحت پوشش مجتمع قره پشتلو نیز توسط شرکت آبفا تامین می‌گردد.
مدیرعامل شرکت آبفا ادامه داد: با توجه به فرسوده بودن لوله‌های شبکه توزیع، بیش از 14 کیلومتر از شبکه توزیع آب طی سا‌های اخیر اصلاح شده و استاندارد سازی 325 فقره انشعاب با صرف 5 میلیارد ریال اعتبار عملیاتی شده که با این اقدام 90 درصد شبکه توزیع شهر ارمغانخانه اصلاح شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار