کد خبر: 843442
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
یک جوان مجارستانی در حرم مطهر رضوی به دین مبین اسلام مشرف شد.

"کریستوف کوواچ" دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه اینسبورگ اتریش است که دين اسلام را براي خود برگزيده است.

وی درباره تشرف خویش به دین اسلام گفت: من در رشته ژئو انفورماتیک یکی از گرایش‌های جغرافیا و مهندسی عمران در مقطع دکترای دانشگاه اینسبورگ اتریش دانشجو هستم و هم‌اکنون در دانشگاه برندنبورگ کوتبوس آلمان تدریس می کنم.

کوواچ ادامه داد: من دارای اصالتی مجارستانی هستم و در یک خانواده مذهبی کاتولیک متولد شده و در مدرسه‌ کاتولیک‌ها درس می‌خواندم. پس از گذشت از این مرحله از زندگیم زمینه‌ای فراهم شد تا بیش از گذشته به مطالعات و ارزش‌های فرهنگی دین اسلام توجه کنم و بدین ترتیب آشنایی من با همسرم انگیزه‌ای جدی شد تا مطالعات دقیق و ارزشمندی درباره این دین والای الهی انجام دهم.

وی عنوان کرد: من بسیار خوشحالم از اینکه توانستم در این مکان مذهبی و فضای معنوی به دین مبین اسلام مشرف شوم و دین اسلام را نعمتی از جانب خداوند برای خودم می‌دانم، زیرا مسلمان شدن احساس آرامش عجیبی را به من اعطاء کرده و علاقمندم با ترویج آن این آرامش را برای دوستانم نیز فراهم سازم.

کریستوف کوواچ با اشاره به سوره‌های قرآنی از جمله «مریم» و «حجرات» ادامه داد: سوره«حجرات» دارای پندهای اخلاقی بسیاری است که این امر زمینه‌ای فراهم می‌سازد تا انسان به سعادت حقیقی دست یابد و سوره «مریم» نیز یکی از سوره های قرآنی است که به فراگیری قرآن کریم در میان سایر کتب آسمانی اشاره دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: من تلاش دارم تا قرآن را به صورت انگلیسی مطالعه کرده و نماز خواندن و روزه گرفتن را فرا گیرم و بتوانم به تمامی دستورات والای دین خویش جامه عمل پوشانم.

لازم به یادآوری است؛ در پایان این مراسم به این تازه مسلمان از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی، گواهی تشرف به اسلام به همراه هدایای متبرک اعطاء شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار