کد خبر: 843406
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از ابگيري سدهای کهیر و شهری کور استان سیستان وبلوچستان به عنوان بزرگترین پروژه های سدسازی کشور در اسل اينده خبر داد.

محمد حاج رسولی‌ ها گفت: این دو سد بزرگ با تامین اعتبار180میلیارد تومان سال آینده به بهره برداری می رسد.

وي با بیان اینکه عملیات احداث سد شهر کور شهرستان مهرستان از سال 92آغاز شده است افزود: پروژه احداث این سد از بزرگترین طرح های سد سازی کشور است که برای تکمیل آن 120میلیارد تومان اعتبار لازم است.

حاج رسولی‌ ها افزود: آبگیری این سد با تخصیص90میلیارد تومان اعتبار و30میلیارد دیگر به صورت اوراق خزانه سال آینده آغاز می شود.

مشاور وزیر نیرو همچنین از آبگیری سد کهیرشهرستان کنارک در نیمه اول سال 96 خبرداد و گفت:هم اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه 80 درصد است که با اعتباری بالغ بر50میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گفته حاج رسولی ها عملیات احداث خط انتقال آب از سد زیردان شهرستان کنارک به منطقه پیرسهراب چابهار نیز درسال96با 52 میلیارد تومان اعتبار آغازمی شود.

شایان ذکراست عملیات احداث سدکهیردرجنوب سیستان وبلوچستان باگنجایش 314میلیون مترمکعب ذخیرسازی آب ازسال88 آغازشده است که با بهره برداری ازآن 2هزارو450هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست منطقه به صورت تحت فشارآبیاری خواهد شد. همچنین گنجایش سد شهری کور460هزارمترمکعب است که برای ذخیره سازی آب سیلاب های منطقه درمصارف کشاورزی وجلوگیری از هدر رفت آن در پاکستان ساخته شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار