کد خبر: 843401
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
70 درصد از واحدهاي صنعتي لرستان در استانه ورشکستگي قرار گرفته اند
618 طرح نیمه کاره و تعطیل با سرمایه ای به ارزش 16 هزار و 530 میلیارد ریال در استان لرستان وجود دارد که از این تعداد 298 پروژه نیمه تمام و 320 پروژه به صورت راکد تعطیل شده است. واحدهای صنعتی و تولیدی کشت و صنعت، پارسیلون، فارسیت، چرم و پوست، فولاد ازنا، پوشاک و یخچالسازی از جمله صنایع مهم استان است که در سال های اخیر با کش و قوس های فراوان مدیریتی و مالی دست و پنجه نرم کرده و برخی از آنها دچار تعطیلی مطلق شدند. اگرچه در دو سال اخير اقدامات مثبتی برای احیاي این واحدها از جمله تامین وثیقه از طرف سرمایه گذار کارخانه چیبس ازنا، و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش با سود 12 درصد انجام شده است اما اتمام و راه اندازی این تعداد طرح و گردش هزاران میلیارد ریال در اقتصاد این استان از مطالبات به حق مردم است که باید با برنامه ریزی و همکاری دستگاه های مرتبط این مهم محقق شود.

ابراهيم بهروج

70 درصد صنايع استان با مشکل جدي روبرو است و اگر اين واحدهاي صنعتي مورد حمايت قرار نگيرند در دام مشکلات مالي و در نهايت ورشکستگي گرفتار مي شوند.رئیس کل دادگستری لرستان با تاييد مشکلات بخش صنعت استان گفت:اگر این حمایت ها صورت نگیرد و هزینه های اضافی هم بر دوش آنها گذاشته شود دچار مشکلات مالی و نهایت ورشکستگی واحدهای صنعتی می شویم.

جعفربدری افزود: در چنین شرایطی باید در دعاوی و پرونده های شکایت مطرح شده در هیات های تشخیص و حل اختلاف نهایت تدبیر و مدیریت لازم صورت گیرد.رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه با اشاره به جامع نبودن قانون بیمه بیکاری نيز گفت: بیمه بیکاری باید بین 6 ماه تا نهایت 50 ماه یک نفر را تحت پوشش قرار دهد.

بدری در خصوص شیوه اعلام ابلاغیه و اخطاریه ها افزود: هم اکنون ابلاغ الکترونیک در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد و در همین راستا باید از شبکه های ارتباطی دولتی نهایت استفاده را برد و به جای استقاده از روش های سنتی اعلام ابلاغیه ها به سمت روش های الکترونیک پیش رفت تا سرعت در انجام کار را بالا برود.

ایجاد اشتغال ، مهم ترین رویکرد مدیریت ارشد استان

استاندار لرستان در اين خصوص از برنامه ریزی جدی استانداری برای توسعه زیرساخت ها وایجاد اشتغال در استان خبر داد و با اشاره به اینکه استان لرستان از بیکاری رنج می برد، افزود: بهره برداری بهینه از ظرفیت های استان و توجه به شاخص ها موجب رشد و توسعه استان خواهد شد.

هوشنگ بازونداظهار داشت: تلاش برای احیای زمینه های استان و فراهم شدن بستر جذب سرمایه گذار در استان رویکرد استانداری لرستان برای تحقق توسعه استان است.وی، با اشاره به در حال ساخت بودن طرح های عمرانی در استان، گفت: تسریع در ساخت این طرح ها در ارتقای بستر های رشد و توسعه استان موثر است.

استاندار لرستان، با بیان اینکه گروه امیرمنصور آریا در استان پنج واحد تولیدی صنعتی بزرگ دارد، تصریح کرد: با همکاری بین بخشی باید اموال گروه امیر منصور آریا تعیین تکلیف شوند.وی، ابراز کرد: با پی گیری های به عمل آمده امید می رود تا پایان سال جاری پرونده اموال گروه آریا در لرستان تعیین تکلیف شود.

بازوند، اذعان داشت: تعیین تکلیف اموال این گروه می تواند در رونق این صنایع و همچنین ایجاد اشتغال در استان موثر باشند.وی خاطر نشان کرد: در برخی از این طرح ها سهام امیرمنصور آریا و شرکا مشخص شده و دادگاه نیز در بررسی های خود با سرعت عمل به دنبال تعیین تکلیف نهایی بوده و سهم امیرمنصور آریا به عنوان رد مال برگشت خواهد خورد.

پرداخت یک میلیارد و 300 میلیون تومان از طلب کارگران پارسیلون

استاندار لرستان در ادامه اظهار کرد: بعد از 16 سال بازپس‌گیری و برگشت شرکت پارسیلون به دولت کار آسانی نبود در این راستا کنسرسیومی تشکیل شد و به آنان تأکید کردیم طلب کارگران این شرکت پرداخت شود.وی ادامه داد: هنگامی که شرکت پارسیلون به بخش خصوصی واگذار شد تعداد کارگران و کارکنان آن 1500 نفر بوده و این در حالیست که امروز کمتر از 120 نفر کارگر دارد.بازوند، اضافه کرد: بنا بوده از امروز طلب کارگران شرکت پارسیلون که یک میلیارد و 300 میلیون تومان بوده پرداخت شود.

استاندار لرستان تأکید کرد: برای احیای این شرکت برنامه‌ای در ستاد تسهیل ملی کشور تصویب شد که شامل 6 تا 7 بند است و براساس آن برنامه زمان‌بندی برای احیای پارسیلون لحاظ شده و من نیز تأکید دارم این شرکت کل مطالبات پرسنل را پرداخت کند که فعلا مبلغی را برای پرداخت درنظر گرفته‌اند.

بازوند با اشاره به میزان صادرات استان طی 10 ماه اخیر گفت: میزان صادرات استان 218 میلیون دلار بوده که در برنامه داریم رشد 12.5 درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشد و تاکنون 201 میلیون دلار تحقق یافته است که نسبت به برنامه 93 درصد تحقق داشته‌ایم و تا پایان امسال 25 درصد برنامه محقق خواهد شد

مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان نيز با اشاره به پرداخت حقوق معوقه کارگران وکارکنان پارسیلون گفت: بعد از برگزاری جلسات متعدد و تشکیل ستادهای تسهیل و اقتصاد مقاومتی، شورای تأمین و شورای نظارتی در خصوص رفع مشکلات پارسیلون، خوشبختانه کنسرسیومی متشکل از بانک‌هایی که از این شرکت مطالبه دارند و شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند شکل گرفت.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی مشخص و معینی قرار شد که در ابتدا مشکل حقوق کارکنان و کارگران شرکت پارسیلون حل و فصل شود.غضنفری اضافه کرد:اکیپ‌هایی برای پرداخت حق و حقوق و معوقه کارگران وارد استان می‌شوند و براساس لیست‌های تأیید شده و با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عملیات پرداخت حقوق کارکنان و کارگران اجرایی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان تصریح کرد: در فاز اول بخشی از معوقات کارگران پرداخت و طی یک برنامه زمانبندی شده مرتباً مابقی پرداخت انجام می‌شود.وی گفت: همزمان نیز برنامه ایجاد شرکت پویا و تعیین هیأت مدیره شرکت هم اجرایی خواهد شد و اکیپ‌های کارشناسی که مشغول ارزش‌گذاری وضع موجود بودند به سرعت کار خود را به انجام خواهند رساند.

وی گفت: براساس اسنادی که وجود دارد و باید به تایید مراجع ذیربط برسد کارگران 14 ماه حقوق معوقه دارند که معادل 8 میلیارد تومان برآورد شده است و بخشی نیز مشکلاتی راجع 19 ماه بیمه بیکاری دارند که باید حل و فصل شود.غضنفری تصریح کرد: کل بدهی مجموعه شرکت پارسیلون 130 میلیارد تومان است که مربوط به مطالبات بانک‌های عامل و تأمین اجتماعی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار