کد خبر: 843376
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی اردبیل خبر داد
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: مراکز معاینه فنی بدون تأییدیه شرکت بازرسی خودروهای گازسوز و دارای تجهیزات سی.ان.جی حق صدور برگه معاینه فنی را ندارند.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل، هاشم علایی در جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل اظهار کرد: با هدف حمایت و صیانت از حقوق مردم و با تاکید شورای استاندارد، ما مکلف شدیم نسبت به استاندارد اجباری خودروهای سی.ان.جی اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: با همکاری پلیس راهور و نهادها و دستگاه‌های مختلف اولین شرکت استاندارد اجباری در این حوزه با انجام فعالیت‌های بازرسی و آزمایشگاه همکار و تأیید صلاحیت‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گفت: ما بحث آموزش و تعیین صلاحیت‌ها را در این زمینه بسیار ضروری و الزامی می‌دانیم و مراکز فنی خودرو ملزم هستند تا خودروهای دوگانه‌سوز یا دارای سوخت سی.ان.جی را به این شرکت‌های مجاز ارجاع دهند تا استاندارد دستگاه سی.ان.جی خودروی آنها مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

علایی به بروز حوادث متعدد به دنبال نقص در سیستم خودروهای سی.ان.جی اشاره کرد و ادامه داد: اولین شرکت بازرسی در این زمینه در استان راه‌اندازی شده و با اشتغال 50 نفر و با همکاری پلیس راهور و شهرداری به شکل بخش خصوصی فعالیت می‌کند و ما مراکز معاینه فنی خودرو را ملزم کردیم تا بدون نظارت و ارزیابی این شرکت برای خودروهای دوگانه‌سوز برگه معاینه فنی صادر نکند.

وی به وظیفه ذاتی استاندارد در ایام منتهی به پایان سال مبنی بر نظارت و بازرسی در عرضه مواد غذایی و ضرورت استانداردسازی آن اشاره کرد و گفت: ما تاکنون به سه هزار واحد صنفی مراجعه کرده و نسبت به جمع‌آوری کالاهای غیراستاندارد به ویژه مواد پرمصرف در عید نوروز اقدام کردیم.

علایی به شماره پیامک 10001519 اشاره کرد و افزود: هموطنان با ارسال کد کالاهایی که خرید می‌کنند، به این سامانه می‌توانند از اصالت پروانه استاندارد مطمئن باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر