کد خبر: 843352
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
اداره کل غله وخدمات بازرگا نی گلستان
علی محمدی مدیر کل غله وخدمات بازرگانی گلستان از خرید یک میلیون و461 هزار و518 تن تولیدات کشاورزی خبر داد

مديركل شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان با اعلام اينكه امسال در مجموع مقدار یک میلیون و 461 هزار و 815 تن انواع تولیدات کشاورزی استان شامل: گندم، سویا، آفتابگردان و کلزا خریداری شد، گفت: بابت خرید تضمینی این میزان محصولات کشاورزی، مبلغ 19 هزار و 599 میلیارد ریال از سوی بخش دولتی به کشاورزان استان پرداخت شده است.

 

 حميد رضا علي محمدي افزود: شرکت غله وخدمات بازرگاني استان گلستان امسال علاوه بر خريد تضميني گندم، عملیات خرید تضمینی سه دانه روغنی شامل کلزا، سویا و آفتابگردان را برعهده داشت که به لطف خدا با موفقیت این مأموریت را به انجام رساند.

 

علي محمدي اظهار كرد: اين شركت در سال جاری با خريد مقدار یک میلیون و 364 هزار و154 تن گندم به ارزش 17 هزار و 412 میلیارد ریال رتبه دوم کشوري  در این زمینه را کسب کرد.

 

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان اظهار کرد: این شرکت درکنارخرید تضمینی گندم در سالجاری، بیش از یکصد هزار تن انواع دانه روغنی از کشاورزان منطقه خریداری کرده است که از این نظر نیز رتبه اول كشوري را به خود اختصاص داده است.

 

وی درباره چگونگی خرید دانه های روغنی در سالجاری تشریح کرد: مقدار84 هزار تن دانه سویا به قیمت یکهزار و 806 میلیارد ریال، 13 هزار و 169 تن دانه کلزا به ارزش 316 میلیارد ریال و سه هزار و 166 تن دانه آفتابگردان به ارزش 72 میلیارد ریال از کشاورزان منطقه خریداری کردیم.

 

مدير كل شركت غله وخدمات بازرگاني استان گلستان اعلام كرد: گندم گلستان پس از برداشت با توجه به کیفیت مطلوب آن به 13 استان کشور صادر می شود.

 

گفتني است: استان گلستان با داشتن افزون بر 650 هزار هکتار اراضی کشاورزی یکی از قطب های مهم تولید محصولات زراعی در کشوربه شمار می رود که حدود 380هزارهکتار از این اراضی به کشت گندم اختصاص دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر