کد خبر: 843343
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
وزیر اطلاعات:
اسلام اجازه ورود به چارچوب امنیت حریم خصوصی افراد و مردم نمی‌دهد، این کار معصیت است و معصیت نیز ما را به جایی نخواهد رساند.

 وزیر اطلاعات در همایش انتخابات 96، مشارکت همگانی، وحدت و همدلی، امنیت پایدار با اشاره به دو محور امنیت و انتخابات اظهار داشت: سلامت و امنیت نعماتی است که مردم قدر آن را نمی‌دانند و بعد که این دو نعمت را از دست می‌دهند تازه قدر آن‌ها را می‌شناسند.

حجت‌الاسلام سید محمود علوی افزود: امروز ایران اسلامی ما از نعمت امنیت بی‌بدیلی برخوردار است در حالی که کشورهای منطقه بی‌ثبات و ناامن هستند؛ امنیت حاکم بر جمهوری اسلامی حق مردم است  و البته این وظیفه نظام است تا امنیت را برای مردم فراهم سازد.

وی گفت: وظیفه سیستم حکومتی در حکومت اسلامی برقراری امنیت اما فضای جامعه نباید امنیتی باشد ودر کنار آرامش وشادی اگر امنیت باشد مردم خوشحال هستند ولی اگر لبخند بر لبان مردم نباشد، خیرات و برکات امنیت در جامعه نیز اثر نخواهد کرد

وی بیان داشت: هرچه کرامت و حرمت انسان‌ها بالاتر رود، امنیت درون‌زا در جامعه نیز افزایش پیدا خواهد کرد و ناهنجاری‌ها پایین می‌آید؛ ریشه ناهنجاری‌های جامعه ناشی از عقده‌ها و آسیب‌هایی است که در مردم ایجاد می‌شود.

وزیر اطلاعات یادآور شد: اگر شخصیت آحاد جامعه آسیب نبیند به سمت زورگویی و تکبر نخواهند رفت ولی اگربه امنیت روانی جامعه آسیب برساند این کار ممنوع است چراکه آحاد جامعه باید امنیت روانی را احساس کنند؛ همچنین امنیت نرم‌افزاری، امنیتی درون‌زاست که با اراده مردم به وجود خواهد آمد پس اسلام شکستن و تحقیر شخصیت دیگران را حرام کرده بنابراین شخصیت هیچ کسی را نباید کوچک بشماریم چراکه جامعه آسیب می‌بیند.

علوی متذکر شد: وزارت اطلاعات با بنیه علمی بالا این رویکرد سخت‌افزاری را در پیش نخواهد گرفت؛ دستگاه اطلاعاتی را برای بگیر و ببند درست نکرده‌اند بلکه این دستگاه برای آن ساخته شده که با نگیر و نبند ریشه‌های ناامنی را بسوزاند و بتواند بحران‌ها را مدیریت کند وما باید در مورد امنیت هم‌افزا باشیم تا در برابر دشمن انسجام وجود داشته باشد و امروز در جمهوری اسلامی همه نیروها و دستگاه‌ها با یکدیگر هماهنگ بوده و منسجم هستند.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: ثمره هم‌افزایی به وجود آمدن امنیت بی‌بدیل است تا در مسیر عقلانیت قرار گرفته و دستاورد بیشتر   برای نظام داشته باشیم و اسلام اجازه ورود به چارچوب امنیت حریم خصوصی افراد و مردم نمی‌دهد، این کار معصیت است و معصیت نیز ما را به جایی نخواهد رساند.

علوی یادآور شد: نیت‌خوانی ممنوع است و نباید با آبروی مردم بازی شود چراکه این عمل از بدترین اعمال برای آزردن یک مؤمن است؛ ایجاد رعب فقط باید در مقابل دشمن باشد و داعش باید از نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بترسد نه شهروندان داخلی چراکه در این صورت از شکوفایی جلوگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: قانون جمهوری اسلامی برگرفته از شرع مقدس اسلام است و نباید آبروی مردم ریخته شود چراکه برخلاف قانون اسلام بوده و معصیت است؛ خورد کردن شخصیت، بازی با آبرو و ارعاب در دل مردم نیز معصیت است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: بهترین و معجزه‌آساترین کار اطلاعاتی در اسلام کار اطلاعاتی اخلاق‌محور است چراکه راه پیشرفت در مسیر اخلاقی است؛ با خوداجتهادی نمی‌توانیم امنیت نخبگان و فعالان سیاسی جامعه را از بین ببریم.

وی عنوان داشت: اگر مردم در فضایی آرام بتوانند نفس بکشند برای ما ارزشمند است و مردم نیز در این صورت با ما همراه خواهند شد؛ تیمی که می‌خواست در فارس جنایت کند و در راهپیمایی 22 بهمن فاجعه بیافریند توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد.

علوی خاطرنشان کرد: یکی از کالاهایی که از جمهوری اسلامی صادر می‌شود، کالای امنیت است؛ یکی از مؤثرترین مؤلفه‌های امنیت حضور مردم در صحنه است چراکه حضور مردم بازدارنده است؛ هرچه رقابت‌های انتخاباتی سالم‌تر باشد اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وزیر اطلاعات گفت: باید به گونه‌ای رفتار کنیم که تنشی در انتخابات به وجود نیاید که با جلوگیری از تخریب‌ها و در چارچوب بودن مسیر می‌توان انتخابات خوبی برگزار کرد ودر انتخابات تا جایی که بتوانیم تخریب‌ها را مدیریت خواهیم کرد و امنیت کامل را ایجاد می‌کنیم؛ امسال دو انتخابات مهم در پیش داریم که اگر حواسمان نباشد زلزله و سونامی در جامعه ایجاد خواهد شد.

علوی اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال به ما توفیق دهد تا با تدابیر مقام معظم رهبری انتخاباتی برگزار شود تا برای انقلاب ما یک سرمایه و عقبه اجتماعی باشد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار