کد خبر: 843338
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
در آستانه عيد نوروز؛
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوي گفت: خدام و خدمتياران بارگاه مطهر امام علي بن موسي الرضا(عليه‌السلام) در آستانه عيد نوروز 96 به عيادت 14 هزار بيمار در سراسر كشور مي‌روند.

مصطفي خاكسار قهرودي با اعلام اين خبر، اظهار کرد: بررسی دستورهای اجتماعی اسلام، ما را به این مهم رهنمون می‌کند كه اتحاد و اخوت بین اجتماع مسلمانان از اصول اساسی اسلام است و دستور به عیادت بیماران و دعا بر بالین آنان و به‌ویژه دستور به عیادت بیماران محروم و مستضعف در اسلام مورد تاكيد است، از این رو خدام و خدمتياران حرم مطهر رضوي در آستانه عيد نوروز بر بالين بيماراني كه سرپرستي خانواده را برعهده دارند و مدت‌هاست در بستر بيماري هستند، حاضر مي‌شوند و از اين بيماران و خانواده آن­ها دلجويي مي‌كنند.

وي با بيان اينكه در اين عيادت‌ها خدام پرچم متبرك بارگاه مطهر رضوي را نيز همراه خود دارند، اظهار كرد: خدام ضمن تحويل بسته‌هاي نمك متبرك و هداياي فرهنگي، بيماران و خانواده‌هاي آن­ها را براي صرف غذاي متبرك به ميهمانسراي حضرت دعوت مي‌كنند.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوي فزود: همچنين خدام با شنيدن مشكلات و دغدغه‌هاي اين خانواده‌ها تلاش خواهند كرد تا از طريق سازوكارهاي پيش­بيني شده در معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوي تا حد امكان از مشكلات و مصائب آن‌ها گره­گشايي كنند.

خاکسار با اشاره به اينكه انتقال معنويت حرم مطهر رضوي به منازل بيماران قطعا آرامش بيشتر و كاهش فشارهاي رواني را به ارمغان خواهد آورد، عنوان كرد: اميد داريم عطر و شمیم بارگاه مطهر رضوی به بیماران مورد عيادت امید مضاعف برای پشت‌ سر گذاشتن مراحل درمانی را بدهد.

وی در پايان با اعلام اينكه تدابیر لازم اندیشیده شده تا بیماران خاص در سراسر کشور بتوانند بدون محدودیت سنی، به اتفاق یک همراه در قالب کاروان‌های «مهر درخشان رضوی» به مشهد مقدس سفر کنند، گفت: تسهیل شرایط تشرف بیماران خاص به حرم مطهر رضوی، گامی است که آستان قدس رضوی با هدف افزایش روحیه و تقویت امید به زندگی در بیماران بی‌بضاعت و در راستاي منشور هفتگانه مقام معظم رهبري در توجه و رسيدگي به محرومان برداشته است به همين منظور افراد واجد شرايط مي‌توانند براي استفاده از اين مزايا به دفاتر نمايندگي‌ آستان قدس رضوي در سراسر كشور مراجعه كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار