کد خبر: 843337
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مراسم افتتاح پست 132 کیلوولت رجایی گفت :
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مراسم افتتاح پست 132 کیلو ولت رجایی شمال شرق مشهد که همزمان با سفر رئیس جمهور به استان خراسان رضوی آغاز شد گفت : دولت تدبیر وامید توجه خاصی به زیر ساخت های مهم از جمله برق در سطح استان خراسان رضوی داشته است و شاخص های کلیدی برق در استان های خراسان و بویژه در شهر مشهد ، در رتبه اول کشور وهمطراز با کشورهای توسعه یافته صنعتی است.

در این مراسم  رئیس جمهور ضمن صادر کردن فرمان افتتاح رسمی از پست 132 کیلو ولت رجایی از طریق ویدئو کنفرانس ، اظهار داشت: امسال بیش از 2 هزار مگاوات به ظرفیت برق در کشور افزوده شده است و پیش بینی می شود در سال آینده نیز 3 هزار و 500 مگاوات ظرفیت برق کشور افزایش یابد.

دکتر روحانی خاطرنشان ساخت: صنعت برق در توسعه کشور نقش اساسی را ایفا می کند و در زمینه رفاه مردم بسیار موثر است.

معاون وزیر نیرو ضمن اشاره به اهداف احداث این پست، گفت: با انجام مهندسی ارزش و توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی ، در مقایسه با پست های مشابه هزینه اجرا حدود 1.5 میلیارد تومان کاهش و زمان اجرا 50 درصد کاهش یافته است و بیش از 90 درصد تجهیزات آن در داخل کشور ساخته شده است.

فلاحتیان یکی از خصوصیات مهم این پست را تامین برق مطمئن برای حاشیه شهر مشهد عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این پست زمینه توسعه خدمات و زیرساخت ها در حاشیه شهر مشهد فراهم شده است .

وی تصریح کرد: در طی فعالیت دولت تدبیر وامید برای توسعه زیر ساخت های شبکه برق خراسان 32 پروژه انتقال و فوق توزیع در دستور کار قرار گرفت که با افتتاح این پست خوشبختانه تاکنون 28 پروژه به بهره برداری رسیده است و طی سه ماه اول سال آینده ، باقی مانده پروژه ها به طور کامل تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

فلاحتیان گفت: صنعت برق خراسان در اجرای برنامه ها  وتکالیف ابلاغی توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی حدود 98 درصد پیشرفت داشته است.

نوآوری در صنعت برق خراسان

معاون وزیر نیرو در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در صنعت برق خراسان تصریح کرد: در اجرای پست رجایی مدیران و مجریان روش های سنتی را با خلاقیت و نوآوری تلفیق کرده اند و این رویکرد در کاهش هزینه ها بسیار موثر است که این پست می تواند بعنوان الگو برای سایر شرکت های برق منطقه ای کشور مطرح باشد.

وی در امور برق وانرژی با اشاره به اینکه امروزه صنعت برق نیاز به نگاه جدید دارد ، تصریح کرد: با توجه به کمبود نقدینگی ، باید اولویت ها شناسایی شود و بر این مبنا پروژه ها اجرا گردند.

فلاحتیان اتوماسیون کردن پستهای برق و افزایش سرعت اجرای پروژه ها را در صنعت برق خراسان مهم ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه در این موارد  شرکت برق منطقه ای خراسان در کشور پیشتاز است ، به طوریکه از 50 پست موجود در شهر مشهد 30 پست به صورت اتوماسیون کنترل می شود.

شایان ذکر است هزینه اجرای پست 132کیلوولت رجایی 74 میلیارد و 500 میلیون ریال است که در زمینی به مساحت 3600 متر مربع در شمال شرق مشهد با قابلیت کنترل از راه دور احداث گردیده است و هدف از اجرای آن تامین برق مطمئن مشترکین و متقاضیان منطقه ، افزایش ضریب اطمینان شبکه ، کاهش تلفات و نرخ انرژی توزیع نشده می باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار