کد خبر: 843325
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
جولان منحرف‌ها در فوتبال دنيا
عالم ورزش در كنار تمامي شور و هيجانات به ياد ماندني و لحظه‌هاي نابي كه دارد گاهي اوقات شاهد حوادث و اتفاقات تلخ، زشت و زننده‌اي است كه حتي بيان آنها نيز انسان را شرمسار مي‌كند...
 فريدون حسن
عالم ورزش در كنار تمامي شور و هيجانات به ياد ماندني و لحظه‌هاي نابي كه دارد گاهي اوقات شاهد حوادث و اتفاقات تلخ، زشت و زننده‌اي است كه حتي بيان آنها نيز انسان را شرمسار مي‌كند.
روح بلند ورزش گاهي اسير دست‌ها و افكار ناپاكي مي‌شود كه براي رسيدن به خواسته‌هاي كثيف خود حتي بديهي‌ترين و ساده‌ترين اصول اخلاق و انسان مداري را زير پا مي‌گذارند و متأسفانه بايد به اين حقيقت اذعان داشت كه اين افراد در تمام دنيا و در تمام رشته‌هاي ورزشي حضور دارند، هر چند اندك هستند، اما وقتي پرده از اعمال كثيفشان برداشته مي‌شود آن‌وقت جامعه بزرگ ورزش جهان از خجالت و شرمساري رنگ عوض مي‌كند و سرپايين مي‌اندازد.
   مربي هتاك همچنان كار مي‌كند
هفته گذشته هري ردنپ مربي كهنه‌كار فوتبال انگلستان اعتراض خود را از عدم وجود نظارت كافي از سوي اتحاديه فوتبال انگلستان بر مدارس فوتبال اين كشور رسانه‌اي كرد.
جريان از اين قرار بود كه با فاش شدن مسئله تعرض جنسي به كودكان در 55 باشگاه انگلستان چند بازيكن قديمي و چند مربي فوتبال انگلستان دستگير شدند. اين دستگيري پس از آن اتفاق افتاد كه 450 نفر با مراجعه به پليس شكايت كرده‌اند كه در دوران حضور در باشگاه‌ها و مدارس فوتبال مورد تعرض جنسي قرار گرفته‌اند. يكي از متهمان اصلي اين جريان باب هيگينز مربي سابق ساوتهمپتون است كه بعد از افشا شدن اعمال خلاف عفتش در يك برنامه تلويزيوني از اين تيم رفت.
با اين حال هري ردنپ هنوز بر اين باور است كه نظارت كافي وجود ندارد. وي مي‌گويد: «اتحاديه فوتبال انگلستان بايد بر اعمال اين مربي نظارت داشته باشد و اطمينان پيدا كند كه اين فرد اجازه بازگشت به فوتبال را پيدا نمي‌‌كند، البته من شنيده‌ام كه او همچنان به فعاليت در اين ورزش ادامه مي‌دهد، در حالي كه فكر مي‌كردم بر ملا شدن اين ماجرا به ادامه كار او در فوتبال پايان دهد.»
آخرين خبرها در خصوص اين پرونده حكايت از آن دارد كه پليس هنوز در حال تحقيق است و متخلفان از جمله باب هيگينز هنوز در فوتبال انگلستان فعاليت دارند.
   از فوتبال تا دووميداني
اما در حالي كه پليس انگلستان درگير اين پرونده بزرگ و پيچيده مربوط به سال‌هاي قبل است و با چالشي جدي بابت دستگيري متخلفان و محروم كردن آنها روبه‌رو است يك دونده سابق انگليسي هم مدعي شده كه قرباني تعرض جنسي بوده است.
اين خانم 30 ساله كه نخواسته نامش فاش شود در گفت‌وگو با BBC اعلام كرده در جريان اردوهاي رده‌هاي سني انگلستان بارها مورد آزار و اذيت جنسي قرار گرفته است.  به اين ترتيب با به ميان آمدن پاي رشته‌هاي ديگر ورزشي به اين پرونده بزرگ به نظر مي‌رسد كار پليس انگلستان در اين خصوص سخت‌تر از قبل شده است، چراكه آنها علاوه بر رسيدگي به مدارس فوتبال و باشگاه‌هايي كه شامل حال پسران و دختران مي‌شوند حال بايد روي رشته‌هاي ديگر نيز تمركز كنند. اين ورزشكار زن سال‌ها اين مسئله را پنهان كرده بود، اما وقتي ديد فوتباليست‌هاي قرباني تلاش خود را براي بازپس‌گيري حقشان شروع كرده‌اند تصميم گرفت تا پرده از اتفاقي كه براي خودش رخ داده و اتفاقات ديگري كه درجريان اردوهاي رده‌هاي سني دووميداني انگلستان به وقوع پيوسته بردارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار