کد خبر: 843316
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
نمايندگان مجلس:
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني روز گذشته قوه مقننه با رد گزارش تقاضاي تحقيق و تفحص از عملكرد شهرداري تهران در واگذاري املاك و پروژه‌هاي مشاركت...
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني روز گذشته قوه مقننه با رد گزارش تقاضاي تحقيق و تفحص از عملكرد شهرداري تهران در واگذاري املاك و پروژه‌هاي مشاركت به اشخاص حقيقي و حقوقي با 132 رأي موافق، 90 رأي مخالف و 5 رأي ممتنع از مجموع 233 نماينده حاضر در صحن علني مجلس موافقت كردند. اين موضوع واكنش‌هایي را به‌دنبال داشت.
 
 با رد طرح تحقيق و تفحص از عملكرد شهرداري تهران در واگذاري املاك، عضو كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس سياسي‌كاري برخي نمايندگان مجلس در مسئله تحقيق و تفحص از شهرداري تهران را زيبنده مجلس ندانست و گفت: اينكه برخي بخواهند با تحقيق و تفحص فضاي سياسي ايجاد كنند، جو مجلس و كشور با نگاه سياسي به هم مي‌ريزد.  ابوالفضل ابوترابي با اشاره به رد طرح تحقيق و تفحص از شهرداري تهران توسط اكثريت نمايندگان مجلس اظهار داشت: شهرداري زير نظر شوراي شهر فعاليت مي‌كند كه اعضاي آن همچون نمايندگان مجلس انتخاب مردم هستند از همين رو بهترين گزينه براي نظارت بر عملكرد شهرداري‌ها خود شوراها هستند.  وي تأكيد كرد: اگر مسئله‌اي در شهرداري‌ها وجود دارد، اين شوراها هستند كه بايد به آن رسيدگي كنند نه مجلس. 
 
همچنين صديف بدري «سخنگوي كميسيون عمران مجلس» در گفت‌و‌گوي اختصاصي با 137 آنلاين با اشاره به اينكه رأي نمايندگان مجلس به عدم موافقت با طرح تحقيق و تفحص از شهرداري تهران بر مبناي كار كارشناسي و به دور از حواشي سياسي بوده است، اظهار داشت: از ابتداي بررسي اين درخواست در كميسيون عمران برخي به دنبال حاشيه‌سازي بودند، اما برنامه كميسيون اين بود كه به صورت كاملاً تخصصي، كارشناسي و به دنبال دوري از حاشيه‌سازي موضوع را رسيدگي كند.   وي با اشاره به تشكيل دو كميته كارشناسي براي بررسي مصداقي موارد مد‌نظر نمايندگان درخواست‌كننده تحقيق و تفحص خاطر نشان كرد: درخواست‌كنندگان در كميته كارشناسي حضور نداشتند و در نهايت كميسيون به دور از حاشيه‌ها بررسي‌هاي كارشناسي خود را انجام داد و در اين مسير به مورد غير شفافي در عملكرد شهرداري نرسيديم.
 
سيد‌احسان علوي، عضو عمران مجلس، ‌در واكنش به اظهارات نماينده تهران مبني بر انتشار اسناد تخلفات شهرداري در رسانه‌ها گفت: چرا مدارك را به رسانه‌ها مي‌دهند و پيش از آن مدارك خود را به كميسيون عمران ارائه نكردند؟ اگر سند معتبر و متقني داشتند، آن را به كميسيون تحويل مي‌دادند تا بر اساس آن تصميم‌گيري كنيم.
 
وي افزود: طي چند جلسه از درخواست‌ كنندگان طرح تحقيق و تفحص و تمام كساني كه در اين مسير پرونده بودند، مدارك متقن و مستدل مي‌خواستيم كه در اين مدت هيچ مدركي ندادند.
علوي گفت: چون درخواست توأم با مدارك كافي نبود، رأي به عدم تفحص داديم؛ در تصميمات كميسيون عمران نه شائبه‌اي است و نه رويكرد سياسي، در اين زمينه كميسيون عمران اعتقاد بر كار كارشناسي دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار