کد خبر: 843293
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
شبکه قرآن و معارف سيما به استقبال بهار مي‌رود
شبکه قرآن و معارف سيما، با مجموعه‌اي از برنامه‌هاي قرآني و معارفي به استقبال نوروز سال 96 مي‌رود. برنامه ويژه سال تحويل «روز نو» که رويکردي قرآني نيز دارد، نمونه‌اي از اين برنامه‌هاست.
نویسنده: محمد صادق عابدینی
 
شبکه قرآن و معارف سيما، با مجموعه‌اي از برنامه‌هاي قرآني و معارفي به استقبال نوروز سال 96 مي‌رود. برنامه ويژه سال تحويل «روز نو» که رويکردي قرآني نيز دارد، نمونه‌اي از اين برنامه‌هاست.
محمدحسین محمدزاده، مدير شبکه قرآن و معارف سيما روز گذشته به تشريح برنامه‌هاي نوروزي اين شبکه پرداخت و گفت: در نوروز 96، 17 عنوان و برنامه جديد با رويکردي جديد براي شبکه قرآن در نظر گرفته شده که پخش اکثر آنها از 28 اسفندماه آغاز خواهد شد.
 
محمدزاده رويکرد اين برنامه‌ها را مستند، ترکيبي، برنامه‌هاي مخاطب نوجوان، پاسخگويي به شبهات و ارائه برنامه‌هايي با مضامين بلند معرفتي عنوان کرد و افزود: يکي از ويژگي‌هاي برنامه‌هاي نوروز 96، سوره‌محور بودن آنهاست که براي نوروز سوره اخلاقي «حجرات» که داراي اندرزهاي بسيار شامل صفاتي که مؤمنين بايد به آنها آراسته شوند يا رذائلي که بايد از آنها دوري کنند، تفسير مي‌شود.
 
مدير شبکه قرآن و معارف سيما، در ادامه به معرفي مستندهاي نوروزي اين شبکه پرداخت و گفت: مستند «حديث بندگي» به شرح و بررسي احوال علماي تازه درگذشته مي‌پردازد، مستند ديگر که به مساجد مناطق محروم جنوب کشور مي‌پردازد، «سايه رحمت» نام دارد.
مستند«بهار انس» نيز به اتفاقات خوبي که در پايان جلسات قرآن‌خواني رخ مي‌دهد، خواهد پرداخت. معمولاً در پايان اين جلسات جشن شکرگزاري از خداوند براي فرصت ارتباط برگزار مي‌شود.
 
وي همچنين به مستند «... آسماني» اشاره کرد و گفت: اين مستند به سفر نوجوانان به مناطق عملياتي و راهيان نور مي‌پردازد و در دل آن مسابقه‌اي نيز برگزار مي‌شود. مسابقه به نام اين مستند بازمي‌گردد و به بهترين نامي که به جاي آن سه نقطه قرار گيرد، جوايزي اهدا مي‌شود.
محمدزاده همچنين از مجموعه مستند «نشانه‌ها» که تصاويري گردآمده از بهترين مستند‌هاي طبيعت است که پرداخت قرآني روي آنها انجام شده، به عنوان يکي ديگر از مجموعه‌هاي مستند نوروزي شبکه قرآن نام برد.
 
مدير شبکه قرآن و معارف سيما، پخش 40 تلاوت شاهکار از قاريان ممتاز جهان اسلام را که به صورت ويژه و براي اولين بار از شبکه قرآن پخش خواهد شد، به عنوان يکي ديگر از برنامه‌هاي ويژه اين شبکه نام برد.
به گفته محمدزاده برنامه‌هاي «پرسمان»، «يادخدا»، «عطر زندگي» و برنامه ويژه سال تحويل اين شبکه به نام «روز نو» که همراه با هفت قرائت به عنوان هفت سلام قرآني است از برنامه‌هاي تدارک ديده شده براي ايام نوروز سال 96 است.
در اين نشست محمدزاده از توليد مستند زندگي مرحوم آيت‌الله سيدمصطفي خميني با همکاري معاونت فرهنگي بيت مقام معظم رهبري خبر داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار