کد خبر: 843286
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
از نخواستن دستيار ايراني تا تعامل با پرسپوليس
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران اين روزها بدون سروصدا كارهاي خود را دنبال مي‌كند. كارلوس كرش كه بعد از چند ماه پرسروصدا حالا دوباره به ايران بازگشته مي‌خواهد با روش خاص خود تيمش را آماده رويارويي با دو حريف مهم يعني قطر و چين در راه رسيدن به جام جهاني 2016 كند.
فريدون حسن
يكي از دغدغه‌هاي اصلي اين روزهاي علاقه‌مندان به فوتبال مسئله دستياران ايراني كرش در تيم ملي است. همه چيز در اين خصوص از اردوي امارات شروع شد،‌ جايي كه كارلوس دستياران خود را به بهانه عدم دريافت حقوق راهي تهران كرد. بعد از آن نيز ديگر هيچ تماسي با آنها نداشت.
 
دستيار ايراني هرگز
حضور تنهاي كارلوس كرش در استاديوم آزادي و تماشاي بازي استقلال و لوكوموتيو ازبكستان اين شايعه را پررنگ‌تر كرد كه مرد پرتغالي نيمكت تيم ملي ديگر نمي‌خواهد دستيار ايراني داشته باشد.
كرش در تازه‌ترين يادداشتي كه منتشر كرده نوشته مي‌خواهد بعد از بررسي وضعيت لژيونرهاي ايران، بازيكنان داخلي را زير ذره‌بين قرار دهد. البته او برخي بازيكنان خاص و مدنظر خود را نيز راهي زمين پژوهشگاه نفت كرده تا به تمرينات خاص مشغول باشند و همزمان با شروع تمرينات گروهي به بقيه ملحق شوند. در اين ميان البته هيچ مربي و دستيار ايراني در محل تمرين حضور ندارند و تنها لوسيانو كروز است كه ملي‌پوشان مدنظر كرش را تمرين مي‌دهد.
اين اتفاق مي‌تواند تبديل به چالش جديد فدراسيون فوتبال و سرمربي تيم ملي شود، چالشي كه اميدواريم در كسب نتيجه تيم ملي تأثير منفي نداشته باشد. هرچند كه كارلوس كرش ثابت كرده مي‌تواند از اين قبيل چالش‌ها به گونه‌اي بهره‌برداري كند كه تيمش را با انگيزه بالاتري روانه ديدارهاي حساس كند.
 
كرش در قطر
اتفاق مهم ديگري كه اين روزها سروصداي زيادي به راه انداخته، بحث حضور ديشب كارلوس كرش در قطر و تماشاي بازي پرسپوليس و الريان بود، اختلاف‌نظر سرمربي تيم ملي فوتبال با برانكو، سرمربي پرسپوليس، بازگرداندن بازيكنان پرسپوليس از اردوي امارات و اعلام عدم دعوت آنها به تيم ملي باعث شده بود كه جدال دومربي خارجي فوتبال ايران به اوج خود برسد و جالب اينكه در اين بين فقط بازيكنان ملي‌پوش پرسپوليس كه اتفاقاً جزو آماده‌ترين بازيكنان حال حاضر ليگ ايران هستند، ضربه مي‌خوردند و تيم ملي متضرر مي‌شد، اما حضور كرش در قطر و تماشاي بازي پرسپوليس اين نويد را مي‌دهد كه دعوا ميان او و برانكو به پايان رسيده و تيم ملي حالا مي‌تواند با خيال راحت از بازيكنان آماده پرسپوليس نيز استفاده كند.
 
البته در اين ميان برخي خبرها و شايعات شيطنت‌آميز نيز شنيده مي‌شود، خبرها، حرف و حديث‌هايي مبني بر اينكه كرش در مقابل برانكو كم آورده يا تسليم شده است. در اين ميان بايد به اين نكته توجه داشت كه حتي در صورت درست بودن اين قبيل اظهارنظرها، مهم آرامش حاكم بر تيم ملي آن هم درست پيش از دو بازي حساس و سرنوشت‌ساز روزهاي سوم و هشتم فروردين‌ماه 96 است. اينكه كرش عقب‌نشيني كرده يا اينكه برانكو كم آورده چندان مهم نيست، مهم موفقيت و پيروزي تيم ملي فوتبال كشورمان است. اتفاقي كه در حال وقوع است و نشان از تمايل كرش براي حضور پرسپوليسي‌ها در تيم ملي دارد و نشانه بارز اين مسئله تمرين رامين رضاييان در كمپ تيم‌هاي ملي است. رضاييان فعلاً در تركيب پرسپوليس جايي ندارد، اما به شدت مورد توجه كارلوس كرش قرار دارد، حضور رضاييان در كنار ديگر ملي‌پوشان پرسپوليس در تيم ملي به طور حتم عملكرد او را بالا خواهد برد و هم تأثير مستقيمي روي روند حركت تيم ملي دارد.
 
آينده‌نگري مرد پرتغالي
كرش خوب مي‌داند در چه وضعيتي است، او خوب مي‌داند شاگردانش را چگونه آماده كند و خوب مي‌داند كه بايد آنها را براي جنگي تمام عيار مهيا كند. بنابراين سعي مي‌كند با ايجاد برخي شرايط خاص بازيكنانش را براي كسب پيروزي تشنه نگاه دارد، آنها مجبور هستند براي اينكه خود را ثابت كنند، پيروز شوند تا لياقت خود را به‌رغم تمامي كمبودها و نقص‌ها نشان دهند. كرش شايد يك يا چند قدم به عقب بردارد، اما بي‌ترديد به فكر جهشي بزرگ با تيم ملي ايران است، اين جهش به طور حتم مربوط به جام جهاني 2018 روسيه و شايد حضور در مرحله دوم آن باشد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار