کد خبر: 843254
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
به همت بنیاد برکت و با حضور رییس مجلس
مراسم افتتاح طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با حضور دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد.
این پروژه‌ها شامل طرح‌های توانمندسازی اقتصادی، زیربنایی، ساخت مدارس، مساجد و مراکز فرهنگی، خدمات سلامت الکترونیک، قرض‌الحسنه، حمایت مالی و بیمه‌ای ایتام و... است. در نتیجه اجرای بالغ بر 40 پروژه در این بخش‌ها در استان قم نزدیک به 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این استان شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تاکید بر اینکه مسیر وفاق ملی در راستای اشتغال زایی باید ایجاد شود گفت: مسائل انتخاباتی و سیاسی هر ساله داریم و نیاز کشور است اما باید توجه داشت که همه این‌ها ابزاری برای کار و تولید و توسعه کشور است خصوصاً نباید حرف‌هایی زده بشود که تولید و اقتصاد مختل شود.

علی لاریجانی خاطرنشان کرد: تمام ابزارهای اقتصادی و ملی ما برای این است که تولید راه بیفتد و مشکلات ما حل شود و صادرات افزایش پیدا کند و بقیه موارد لوازم این امر است.

وی ضمن تقدیر از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای اشتغالزایی در قم گفت: گردشگری مذهبی در قم قطب ویژه‌ای است و در زمینه کشاورزی و دامپروری نیز توان خوبی دارد که نیاز است کار جدی شود.

نیازمند نهضت فقرزدایی و اشتغال‌زایی هستيم

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه نیازمند نهضت فقرزدایی و اشتغال‌زایی جدای از مباحث سیاسی هستیم بیان کرد: نهضتی نیاز داریم که مسوولان با تقوای سیاسی تنها خودشان را نبینند؛ در انقلاب و جنگ خواص و سیاسیون خود را ندیدند و به مردم اتکا کردند و آن اتفاقات عظیم افتاد. آنجا دیدیم که تا مردم نیامده بودند، تانک‌ها در کشور جولان می‌دادند و زمانی که مردم آمدند با حداقل امکانات، پیشرفت‌های بسیاری داشتیم.

دکتر محمد مخبر گفت: امروز هم با ندیدن مردم و ظرفیت‌های داخلی امکان حل مشکلات نیست؛ ما در کشور خلاقیت، امکانات و انگیزه داریم اما باید به مردم اتکا کنیم.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: امروز می‌شود کارهای بزرگی بدون توجه به محدودیت‌های بین‌المللی که وجود دارد انجام داد، امروز جوانان با انگیزه و فعالی در کشور داریم که باید از ظرفیت‌ آن‌ها استفاده شود. ما تا امروز نزدیک به 200 میلیارد تومان در قم سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که بخشی از آن در اشتغال زایی و بخشی در زیربنایی بوده است.

مخبر با بیان اینکه می‌توانیم بیکاری قم را در سه سال آینده به زیر میانگین کشور برسانیم خاطرنشان کرد: میانگین یبکاری حدود 11 درصد است که اگر همه مشارکت کنیم به زیر پنج درصد می‌رسد.

وی استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموختگان کشور را در اشتغالزایی مورد توجه قرار داد و گفت: 4 هزار روستا را در کشور هدف‌گذاری کردیم که از این تعداد، 2 هزار موردشان را بی‌نیاز کرده‌ایم و در 31 استان کشور مشغول خدمت هستیم. هرجا ورود کردیم نخستین محور فعالیت‌مان، اشتغالزایی بوده است؛ نزدیک به یکهزار مدرسه در کشور در حال ساخت داشتیم که حدود 800 مورد را تحویل داده‌ایم.

مخبر با بیان اینکه نزدیک به 50 هزار وام قرض الحسنه به مردم در کشور داده شده است، گفت: تاکنون 200 هزار نفر در کشور بیمه تکمیلی شده‌اند، 11 بیمارستان نیمه کاره را در حال تکمیل داریم که چهار مورد اتمام یافته و 21 هزار خانه در مناطق محروم کشور ساخته‌ایم.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: ما اعلام آمادگی کرده‌ایم در مناطق محروم هرجایی که روحانی و مبلّغ روستا خانه ندارد، خانه برای آن‌ها تأمین می‌کنیم.

وی با تاکید بر پرداخت هزینه درمان بیش از 45 هزار بیمار سرطانی اظهار کرد: با این وجود و اقدامات گسترده‌ای که در بخش‌های مختلف در کشور انجام گرفته است، محور کار ما اشتغال بوده که طی این سال‌ها بیش از 300 کارخانه و بنگاه کوچک بر محور ظرفیت‌های بومی ایجاد کرده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار