کد خبر: 843223
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
فرمانده انتظامی اردبیل:
فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل از کاهش چهار درصدی جرایم در استان اردبیل در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل، سردار حسین عبدی در ایام پایانی سال و در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ما در حوزه فعالیت پلیس اقدامات مناسبی را با رویکرد مبارزه با کالاهای قاچاق انجام دادیم به طوریکه استان اردبیل یکی از استان‌های مرزی امن و با تنش کمتر در حوزه قاچاق بوده به طوریکه این استان مسیر تردد قاچاقچیان کالا به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد:‌ امسال با اقدامات انجام شده به ارزش 375 میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط شده که به نسبت سال قبل 524 درصد با رشد مواجه بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان از بسترسازی مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران در استان اردبیل خبر داد و گفت: ما یک وضعیت رضایت‌بخشی را در ارتقا مسائل انتظامی و امنیتی در این حوزه شاهد هستیم.

 

رشد 13 درصدی کشفیات مواد مخدر در اردبیل

عبدی با بیان اینکه استان اردبیل، استان آلوده به مواد مخدر نبوده و عمده فعالیت ما در مبارزه با توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان بوده است، افزود: در سال‌جاری 13 درصد کشفیات مواد مخدر در استان اردبیل با رشد روبه‌رو بوده است.

وی از جمع‌آوری 700 نفر معتاد متجاهر و هدایت آنها به کمپ‌های ترک اعتیاد در استان خبر داد و بیان کرد: ما در قالب طرح ارتقا امنیت اجتماعی فعالیت‌های خوبی را در این حوزه شاهد بودیم.

 

74 درصد سرقت‌ها در اردبیل خرد است

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل به کاهش 11 درصدی سرقت در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: 74 درصد سرقت‌ها در این استان خرد بوده و سرقت به عنف نیز 42 درصد بوده است.

عبدی با بیان اینکه 75 درصد وقوع سرقت‌ها در مرکز استان اردبیل بوده است، اضافه کرد: تلاش پلیس بر این است تا سرقت خرد در این استان را کنترل کند.

 

139 کشته در جاده‌های استان اردبیل

رئیس پلیس استان اردبیل به تلفات جاده‌ای نیز اشاره کرد و گفت: تلفات جاده‌ای در این استان از 267 کشته در سال 85 هم‌ اکنون به 139 کشته کاهش پیدا کرده به طوریکه در سال‌جاری در جاده‌های استان اردبیل 139 نفر کشته شده‌اند.

وی از کاهش 50 درصدی جرایم خشن در استان خبر داد و افزود: 17 فقره قتل در سال‌جاری در استان اردبیل رخ داده است.

عبدی همچنین از کاهش شش درصدی نزاع و درگیری در اردبیل و رشد 79 درصدی جرایم رایانه‌ای خبر داد و تصریح کرد: کل جرایم در استان اردبیل چهار درصد کاهش یافته است.

وی به رشد 18 درصدی تماس مردم با سامانه 110 اشاره کرد و ادامه داد: 50 درصد این تماس‌ها عملیاتی شده به طوریکه روزانه یک‌هزار و 176 فقره تماس با سامانه 110 انجام می‌شود که بخشی از آنها عملیاتی شده و بخشی نیز مربوط به راهنمایی پلیس است.

عبدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌از کل پرونده‌های تشکیل شده در پلیس به تعداد 49 هزار فقره در سال‌جاری، بخش عمده‌ای از آنها به مراجع قضایی ارجاع داده شده‌اند.

وی رویکرد جامعه‌محوری پلیس را در کنار اقدامات پیشگیرانه و آگاه‌سازی یادآور شد و اضافه کرد: ما در حوزه کاهش تلفات ناشی از ترقه‌بازی‌ها به 500 مدرسه سرکشی کرده و نسبت به آگاه‌سازی گروه‌های مختلف جامعه اقدام کردیم.

عبدی با بیان اینکه پلیس با شادی مردم و شور و نشاط خانواده‌ها مخالفتی ندارد، ادامه داد: ما با خرید و فروش ترقه، ایجاد مزاحمت و سد معبر مخالف هستیم.

وی اظهار کرد: ما امسال اقدام به کشف یک میلیون و 560 هزار عدد مواد محترقه کردیم که این میزان 72 درصد رشد نشان می‌دهد که در این ارتباط 67 خودرو توقیف و بر اثر ترقه‌بازی 14 نفر مصدوم و هفت نفر کشته شدند.

عبدی به طرح نوروزی پلیس با شعار «آرامش، نشاط بهاری با قانونمندی و نظم اجتماعی» اشاره کرد و گفت: بیش از چهار هزار نفر نیرو در این طرح یاریگر پلیس هستند و ما 41 ایستگاه نوروزی پلیس را نیز فعال کردیم.

وی به اقدامات مشاوره‌ای و مددکاری اجتماعی و رسیدگی به هفت هزار فقره پرونده ارجاع شده اشاره کرد و افزود: تجمعات کارگری نیز در اردبیل 15 درصد کاهش یافته به طوریکه عمده این تجمعات مربوط به کارگران ذوب آهن اردبیل بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر