کد خبر: 843126
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
در راستاي برگزاري مسابقه عكاسي «هويت در معماري»
مسابقه عكاسي «هويت در معماري» باهدف به چالش كشيدن معماري امروز از جنبه فرهنگي و معرفي عناصري كه امروز در معماري ما اغتشاش زا يا هويت زا هستند برگزار مي‌شود.
علي فروزانفر، مدير مركز معماري اسلامي حوزه هنري و داور مسابقه عكاسي «هويت در معماري» هدف از برگزاري اين مسابقه را به چالش كشيدن معماري امروز از جنبه فرهنگي دانست و گفت: عنوان «هويت در معماري» با مفهوم مسابقه رابطه تنگاتنگي دارد چراكه يكي از حلقه‌هاي مفقوده معماري معاصر موضوع هويت و فرهنگ بومي است. هدف از اين مسابقه آن است كه موضوع هويت در معماري را به چالش بكشد و از زاويه نگاه‌هاي مختلف به اين موضوع نگريسته شود، به‌صورت عام همه معتقدند كه عناصر تأثيرگذار در موضوع هويت مي‌تواند شامل موضوعاتي چون زمان، تاريخ، فرهنگ بومي و سنت‌ها باشد كه به‌عنوان برخي از عناصر و مواد كالبدي براي شكل‌گيري يك فرم و يك اثر معماري يا تجسمي لازم است.
 
هدف از برگزاري اين مسابقه آن است كه معماري امروز از جنبه فرهنگي مورد چالش قرار گيرد و عناصري كه امروز در معماري ما اغتشاش زا يا هويت زا هستند به نمايش گذاشته شوند يا آنكه عناصري كه ما در معماري گذشته داشتيم و امروز در معماري معاصر مورد اغفال قرار گرفته به تصوير كشيده شود. وي به‌عنوان يكي از داوران مسابقه به تشريح معيار اصلي خود جهت انتخاب آثار برگزيده پرداخت و گفت: شاخص‌هاي مختلفي براي اينكه يك اثر برگزيده شود وجود دارد. از نظر من استفاده از عناصري كه ما را ياد يك خاطره يا اثر تكرارشونده در تاريخ بيندازد بسيار مهم است، چراكه وقتي ذهن يادآور مفهوم هويت باشد ناخودآگاه قسمتي از خاطرات فرهنگي گذشته را تداعي مي‌كند. بدين‌جهت اين موضوع ازنظر من يادآور هويت در يك اثر هنري است و جاي تأمل دارد. فروزانفر در آخر تأكيد كرد: از همه شركت‌كنندگان در اين مسابقه درخواست مي‌كنم ايام عيد را فرصت مناسبي بدانند، چراكه كشور ما كشور پهناوري است با گونه‌هاي مختلف فرهنگي، كافي است دوربين‌هاي ساده خودشان را همراه داشته باشند تا بتوانند به‌راحتي بهترين آثار را خلق كنند و در اين مسابقه با به تصوير كشيدن بهترين جلوه‌هاي معماري هويتي، به معرفي بصري معماري با هويت در كنار مركز معماري اسلامي حوزه هنري قرار گيرند.
 
گفتني است مسابقه عكاسي معماري با موضوع «هويت در معماري» به همت مركز معماري اسلامي حوزه هنري برگزار مي‌گردد. مهلت ارسال آثار تا هفدهم فروردين سال 96 است. علاقه‌مندان مي‌توانند متن كامل فراخوان را از سايت www.irac.ir دريافت و با عضويت در كانال دبيرخانه مسابقه: https://t.me/AKASIMEMARI اخبار مرتبط را دريافت كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار