کد خبر: 843112
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
در ديدار فراکسيون اميد ارائه شد
برخلاف ديدارها و گزارش‌هاي مرسوم رئيس‌جمهور که بخش اعظم آن همواره به حمله روحاني به منتقدان اختصاص مي‌يابد، اما روز گذشته و در ديدار با فراکسيون اميد، تلاش کرد در پايان سال گزارشي آماري و اقتصادي از عملکرد دولت بدهد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام روحاني در ديدار رئيس و اعضاي فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي، دستاورد‌هاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي و دفاعي دولت يازدهم را شاخص و برجسته دانست و اظهار داشت: بدون ترديد شرايط امروز کشور بهتر و اميدبخش‌تر از گذشته است.
رئيس‌جمهور با اشاره به برخي از دستاوردهاي دولت در بخش‌هاي مختلف اقتصادي و با تأکيد بر اينکه همه اين اقدامات در چارچوب اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي قرار دارد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي به اين معناست که اقتصاد کشور در برابر تهاجم دشمنان مقاوم‌تر شود و اين در حالي است که در گذشته به‌خاطر فشار تحريم، مقدار فروش نفت تقريباً نصف شد که اين آسيب‌پذيري و نامقاوم بودن اقتصاد را نشان مي‌دهد.
 
وي با اشاره به گزارش روز گذشته بانک مرکزي در هيئت دولت، که رشد اقتصادي 9 ماهه کشور در سال جاري را 11/6 اعلام کرده است، گفت: دستيابي به رشد اقتصادي دو رقمي را نه تنها دشمنان، بلکه بسياري از دوستان ما در داخل کشور هم باور نمي‌کردند و اين تحول بسيار بزرگي است. رئيس‌جمهور اضافه کرد: ميزان رشد اقتصادي بر مبناي گزارش مرکز آمار هم بيش از 7 درصد است و اين در حالي است که وعده ما در ابتداي امسال رسيدن به رشد 5 درصدي بود و زماني هم که اين رقم را اعلام کرديم، بسياري دستيابي به آن را سخت مي‌دانستند.  روحاني خاطرنشان کرد: در شتاب رشد و جهش علمي براساس آخرين آمار برخي مراکز، شتاب رشد علمي کشورمان در ميان 25 کشور بالاي جهاني، رتبه اول را داراست. رئيس‌جمهور با بيان اينکه بايد حقايق را براي مردم با شفافيت بيان کرد و در نهايت مردم به خوبي و آگاهانه به قضاوت مي‌نشينند، اظهار داشت: اگر در مسير حق حرکت ‌کنيم، توان ارائه گزارش به مردم را خواهيم داشت، چراکه امروز شرايط و امکانات ما بسيار بهتر و اميدبخش‌تر از گذشته بوده و مردم هم مثل هميشه، آگاهانه در صحنه حضور دارند.
 
رئيس‌جمهوري خاطرنشان کرد: در 11 ماهه سال 95 به طور متوسط روزانه بيش از 2 ميليون و 600 هزار بشکه صادرات نفت خام و ميعانات گازي داشتيم، در حالي که اين رقم در سال گذشته حدود يک ميليون و 300 هزار بشکه بود و از آنجايي که چند بند از سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي مربوط به برخورداري کشور از قدرت صادراتي به ويژه در حوزه انرژي است، اقدام دولت در حوزه افزايش صادرات نفت و ميعانات بانکي به معناي حرکت ملموس در مسير اقتصاد مقاومتي است. روحاني با بيان اينکه در هفته‌هاي آينده چند فاز مهم در پارس جنوبي افتتاح مي‌شود، گفت: قبل از دولت يازدهم فقط 10 فاز در پارس جنوبي به بهره‌برداري رسيده بود و در اين دولت به اندازه همه دولت‌هاي گذشته در پارس جنوبي افتتاح فاز‌هاي مختلف داريم و با افتتاحي که به‌زودي انجام خواهد شد در ميزان برداشت گاز از منابع مشترک پيش خواهيم افتاد.
رئيس‌جمهوري افزود: در حوزه نوسازي ناوگان هوايي نيز وضعيت امروز کشور، نسبت به گذشته بهتر است و تاکنون دو فروند هواپيماي جديد به کشور وارد شده و يک فروند ديگر نيز تا اول فروردين و بقيه هم از سال آينده وارد کشور خواهند شد.
 
وي افزود: در حوزه راه‌آهن نيز نسبت به سه سال گذشته شاهد پيشرفت‌هاي بزرگي هستيم و تلاش مي‌کنيم تا پايان اين دولت پنج مرکز استان به خط راه‌آهن سراسري متصل شوند. روحاني خاطرنشان کرد: رسيدن گاز به زاهدان آرزوي مردم سيستان و بلوچستان در طول تاريخ بوده و اين کار عظيم و بزرگ در دوره دولت يازدهم به انجام رسيد؛ همچنين تا پايان امسال قرار بود 14 سد افتتاح و آبگيري شود که تاکنون 15 سد به مرحله آبگيري رسيده و 7/2 ميليارد مترمکعب آب پشت اين سدها ذخيره‌سازي شده است که اينها نيز نمادهاي مهمي از عملي شدن اقتصاد مقاومتي هستند.
 
رئيس‌جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه بين دولت، فراکسيون اميد و مجلس دهم، فاصله‌اي از لحاظ اهداف و آرمان‌ها وجود ندارد، اظهار داشت: البته ممکن است در شيوه اجرا و عمل، نظرات مختلفي وجود داشته باشد که بايد با همفکري، وحدت و اتحاد بيشتري را براي دستيابي به اهداف به‌وجود آوريم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار