کد خبر: 843098
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
نخستين نشست سرمربي جديد تيم ملي واليبال برگزار شد
«عيد نوروز بر شما ايرانيان مبارک» ايگور کولاکوويچ، سرمربي جديد تيم ملي واليبال کشورمان ديروز با اين جمله که به فارسي گفت، اولين نشست خبري‌اش را به پايان رساند...
سعيد احمديان
«عيد نوروز بر شما ايرانيان مبارک» ايگور کولاکوويچ، سرمربي جديد تيم ملي واليبال کشورمان ديروز با اين جمله که به فارسي گفت، اولين نشست خبري‌اش را به پايان رساند، نشستي که اين مربي صربستاني درباره برنامه‌هايش براي واليبال ايران گفت، از جوانگرايي و اينکه مي‌خواهد مانند صربستان که در 9 سال، سه بار نسل اين تيم را تغيير داد، در ايران هم مي‌خواهد نسل جديدي را معرفي کند، از مبارزه با بازيکن‌سالاري در تيم ملي گفت، معضلي که در سال‌هاي اخير پاشنه آشيل تيم بوده و گفت در تيمش هر بازيکن تا زماني که منضبط باشد در تيم ملي جا دارد و در غير اين صورت حذف خواهد شد. صحبت‌هاي سرمربي جديد واليبال را در ادامه مي‌خوانيد.
 
واليبال براي المپيک توکيو جوان مي‌شود
 با توجه به بالا رفتن ميانگين سني تيم ملي واليبال، کولاکوويچ از تصميمش براي تغيير نسل براي حضور قدرتمندانه در المپيک توکيو خبر داد: «مي‌خواهيم چرخه و دوره جديدي از کار را براي ۲۰۲۰ توکيو آغاز کنيم. در ليست من در ادوار اردوها بازيکنان متعدد و جواني دعوت مي‌شوند که اميدوارم براي توکيو در تيم ملي باشند. از بازيکنان با تجربه هم قطعاً استفاده مي‌کنيم تا با کمک آنها جوان‌تر‌ها بتوانند توانايي خودشان را نشان بدهند. شايد در اولين ليست ما بازيکنان سن بالاي ما با وجود کيفيت بالا حضور نداشته باشند، اما ما به خاطر هدفمان مي‌خواهيم از بازيکنان ديگر هم استفاده کنيم. در حال حاضر من به نتايج کسب شده و بازيکنان سن بالا احترام قائل هستم، اما شايد در رقابت‌هايي که در ۲۰۲۰ خواهيم داشت آنها در اوج نباشند که به ما کمک کنند. اين موارد را به خاطر تجربه بالا مي‌گويم و دو چرخه کامل المپيکي را در تيم ملي صربستان داشتم که دوبار تغيير نسل انجام دادم.»
 
کولاکوويچ درباره اينکه آيا جوانگرايي براي او مهم‌تر است يا کسب نتيجه هم اينطور پاسخ داد: «خيلي مهم است که هم سطح نتايج را براساس آن چيزي که قبلاً بوده پيش ببريم، اما در خلال کار مي‌خواهيم محوريت کار را حفظ مي‌کنيم، اما در کنار آن جوانگرايي هم خواهيم داشت. شايد با اين جوانگرايي نتايج کمي ضعيف شود، اما در ادامه به صورت قبل مي‌شود. محدوديت سن به برخي اجازه نخواهد داد که بازيکناني در ادامه در کنار ما باشند و در پست‌هايي که احتياج داشته باشيم حتماً جوانگرايي مي‌کنيم.»
 
بازيکن بي‌انضباط جايي در تيم ملي ندارد
کولاکوويچ درباره بازيکن‌سالاري هم که در سال‌هاي اخير يکي از معضلات واليبال بوده، معتقد است: «ملي‌پوشان سفيران فرهنگ کشور خودشان هم باشند و از اين لحاظ شايد يکسري رفتارها باشد که کسي حق نداشته باشد انجام بدهد. شايد جواني رفتاري انجام بدهد که در آينده قابل اصلاح باشد. من هم مثل هر مربي خواستار برقراري نظم و انضباط داخل و خارج از زمين هستم و هر کسي نتواند رعايت کند قطعاً حذف خواهد شد، چون اين تيم ملي خصوصي‌سازي شده آنها نيست و تيم ملت ايران است.»  کولاکوويچ درباره اينکه آيا با بازيکن‌سالاري مقابله مي‌کند يا خير گفت: «من براي شخصيت همه بازيکنان احترام قائل هستم و تا جايي که ملي‌پوشان موازين تيم ملي را رعايت کنند از احترام من برخوردار هستند.»
 
پيمان اکبري دستيار اولم است
کولاکوويچ در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار «جوان» درباره انتخاب دستيار و کادرفني خود و نحوه تعامل با مربيان ايراني گفت: «دستيار اول من قطعاً پيمان اکبري خواهد بود. من بسيار احترام قائل هستم به مربيان ايراني و خودم درخواست کردم که دستيار اول من ايراني باشد. به دلايل متعددي اين تصميم را گرفتم که اول به خاطر دانش فني، دوم به خاطر ارتباط خوب با ديگر مربيان ايراني بود.»
 
انتظار مردم غيرواقع‌بينانه است
سرمربي صربستاني درباره انتظارات بالاي مردم از واليبال گفت: «هميشه انتظارهاي مردم غيرواقع‌بينانه است و اين فقط مختص ايراني‌ها نيست. تيم‌هاي ديگر جهان هم هستند که به دنبال کسب نتيجه هستند و در ميان آنها ايران هم وجود دارد که ما هميشه براي موفقيت و مدال مي‌جنگم و من گفتم که نمي‌توانم قول بدهم و تنها مي‌گويم که طوري مبارزه مي‌کنيم که برنده بيرون بياييم و هيچ کسي در اين راه نمي‌تواند اميد را از ما بگيرد. من نمي‌توانم قول کاذب بدهم. در کشور ما صربستان مي‌گويند قول دادن موجب خوشحالي کاذب مي‌شود و من فقط مي‌توانم بگويم که تمام تلاش‌مان را انجام مي‌دهيم که در هر مسابقه‌اي برنده باشيم و در هيچ مسابقه‌اي از پيش‌ باخته نيستيم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار