کد خبر: 843096
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
جدال پرسپوليس و استقلال خوزستان با نمايندگان قطر
پرسپوليس براي حفظ صدرنشيني‌اش در ليگ قهرمانان به يک پيروزي ديگر مي‌انديشد. دور رفت مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا امروز به پايان مي‌رسد و پرسپوليس و استقلال خوزستان در شب چهارشنبه آخر سال به ترتيب به مصاف الريان و لخوياي قطر مي‌روند.
شيوا نوروزي
سرخپوشان ايران باانگيزه‌تر از هميشه رودرروي حريفي قرار مي‌گيرند که از ترسش دست به دامن هواداران خود شده تا بلکه پرسپوليس را در قطر زمين‌گير کنند.
شاگردان برانکو ايوانکوويچ با عملکرد خوبي که در اين فصل از رقابت‌ها داشته با تفاضل گل بهتر نسبت به الهلال صدر گروه D را در اختيار گرفته‌اند. غلبه بر الريان ضمن تثبيت جايگاه‌ها آنها عيدي خوبي هم به هواداران پرسپوليس مي‌دهد.
 
پيش به سوي پيروزي
صدرنشين ليگ برتر ايران شرايط بهتري نسبت به حريف خود دارد. تيم برانکو اگرچه استراحت کمتري نسبت به الريان داشته، اما پرسپوليس در اين فصل ثابت کرده که توانايي پشت‌سر گذاشتن شرايط سخت را دارد. در صورتي که مهاجمان پرسپوليس قدر موقعيت‌هايشان را بدانند و مدافعان نيز کوچکترين فرصتي به حريف ندهند شکست الريان براي اين تيم کار دشواري نخواهد بود. کسب هر سه امتياز، شاگردان برانکو را براي صعود به مرحله حذفي اميدوارتر مي‌کند. آخرين بازي پرسپوليس در سال 95 حساسيت‌هاي ديگري هم دارد؛ تيم ملي کشورمان در سال جديد به مصاف قطر مي‌رود و حضور ملي‌پوشان الريان در زمين و عملکرد آنها در اين بازي اهميت زيادي دارد. سباستين سوريا، تاباتا و گارسيا خطرناک‌ترين بازيکنان تيم سرمايه‌دار الريان هستند. قرار گرفتن در گروه مرگ موجب شد تا برانکو در کنفرانس خبري قبل از بازي رويارويي با الريان را دشوار توصيف کند: «در گروهي قرار داريم که الهلال به عنوان بهترين تيم عربستان و پرسپوليس بهترين تيم ايران است. الريان هم سال گذشته قاطعانه قهرمان ليگ‌شان شد و در حال حاضر در کنار لخويا و السد بهترين تيم ليگ قطر است. مي‌دانيم که بازي سختي در انتظار ماست. الريان تيم خوبي است که به خوبي سازماندهي شده است.» مهدي طارمي نيز در خصوص قرار گرفتن سرخپوشان در گروه مرگ گفت: «همه ما تلاش خودمان را مي‌کنيم تا به آن چيزي که مي‌خواهيم برسيم، هرچند گروه سختي داريم. براي هدف بزرگي به اينجا آمده‌ايم. گروهي که در آن قرار داريم گروه مرگ است، اما ما همه تلاش‌مان را براي صعود از اين گروه انجام مي‌دهيم تا قهرمان آسيا شويم.»
 
دست به دامن هواداران
ميزبان امروز پرسپوليس با در اختيار داشتن هشت ملي‌پوش درصدد است تا نوار موفقيت‌هاي نماينده ايران را پاره کند. الريان که برخلاف پرسپوليس در بازي قبل خود مقابل الهلال شکست خورده اميدوار است از امتياز ميزباني استفاده کند و جايگاهش را در جدول ارتقا دهد. تيم سوم گروه پيش از اين ديدار همه توانش را به کار گرفت تا تماشاگران بيشتري را به ورزشگاه بکشد.
بازيکنان و مسئولان الريان تصور مي‌کنند با پر شدن صندلي‌هاي ورزشگاه، شکست دادن پرسپوليس آسان مي‌شود. گفته مي‌شود لادروپ سرمربي الريان براي مهار بازيکنان پرسپوليس و از جمله مهدي طارمي، مهاجم آماده اين روزهاي پرسپوليس برنامه ويژه‌اي دارد و به شاگردانش هشدار داده يک لحظه هم از آقاي گل ليگ ايران غافل نشوند. الوحده امارات نيز در ديگر بازي گروه ميزبان الهلال است. ميشل لادروپ نبرد با پرسپوليس را سخت‌ترين ديدار تيمش خواند. سرمربي الريان با اشاره به اين موضوع اظهار داشت: «بازي با پرسپوليس مهمترين بازي ما به شمار مي‌رود. ما در گروه خيلي دشواري قرار داريم، اما شانس خود را براي صعود از اين گروه با سختکوشي‌مان امتحان مي‌کنيم.»
 
آرامش استقلال در خانه
استقلال خوزستان ديگر نماينده فوتبال‌مان در آسيا با شش امتيازي که اندوخته، بدون دغدغه به جنگ لخويا مي‌رود. قهرمان فصل گذشته ايران پس از هفته‌ها ناکامي در ليگ برتر به آرامش رسيده و حالا درخشش در ليگ قهرمانان موفقيت‌هاي اين تيم را تکميل مي‌کند. شاگردان پورموسوي هر دو‌بازي قبلي خود را با پيروزي پشت‌سر گذاشته‌اند و امروز نيز اين فرصت را دارند که سه امتياز حساس ديگر را نيز به حساب خود واريز کنند. لخويا صدرنشين ليگ قطر است، اما در آسيا با دو‌امتياز کمتر نسبت به استقلال خوزستان در رده دوم قرار دارد. مصدوميت شيخ‌ويسي، دروازه‌بان استقلال کادرفني تيم را نگران کرده است. سيداکبر پورموسوي ابراز اميدواري کرد بازيکنانش بهترين استفاده را از اين ديدار خانگي کنند: «بايد مقابل تيم لخويا که قدرتمند است و منابع مالي زيادي هم دارد، حمايت پر شور هواداران را همراهمان داشته باشيم. قطعاً با حمايت هواداران و سختکوشي بازيکنان مي‌توانيم روز سختي را براي آنها رقم بزنيم. آناليز خوبي از اين تيم داريم. هم از بازي‌هاي داخلي و هم ليگ قهرمانان از آنها شناخت داريم و اميدوارم بتوانيم سه امتياز را بگيريم. بازيکنان ما با قلب‌شان بازي مي‌کنند تا مردم را خوشحال کنند. بازيکنان همه اين سختي‌ها را به خاطر مردم و هواداران تحمل کردند و هيچ وقت به خاطر شرايط مالي کم نگذاشتند. تمام تلاش ما کسب سه‌امتياز است تا به هواداران هديه بدهيم. با اين حال با توجه به شرايط بازي بايد تلاش کنيم، ابتدا گل نخوريم. لخويا يکي از بهترين تيم‌هاي گروه ماست و با شرايطي که داشته، بيشتر بازيکنانش خارجي و دومليتي هستند. ما تلاش مي‌کنيم روز سختي براي آنها رقم بزنيم.»
ديگر ديدار گروه B را الفتح عربستان و الجزيره امارات برگزار مي‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار