کد خبر: 843064
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به طرح ابتکاری بنیاد در سال جاری با عنوان «نامه ای به یک شهید» که با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرایی شد، خاطرنشان کرد: مجموعا بیش از 46 هزار نامه به شهدا برای بنیاد ارسال شده که مراحل نهایی داوری آثار ارسالی در حال انجام است و بعد از نوروز 96 مراسمی در این خصوص برگزار خواهد شد.
به گزارش « روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، همایش ملی مشاورین ایثارگران صبح روز دوشنبه 23 اسفند به مناسبت بزرگداشت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا با حضور اسحاق جهانگیری معان اول رییس جمهوری و حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در این همایش با بیان این که بنیاد شهید 22 اسفند ماه سال 1358 به دستور امام خمینی (ره) تأسیس شد، گفت: با احتساب شهدای قبل از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از جنگ تحمیلی و تروها و افزودن شهدای منا، مدافعین حرم، شهدای مبارزه با قاچاق و اشرار و سایر شهدا مجموعا تعداد شهدا به حدود 230 هزار نفر رسیده است.
وی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدگی به امور رفاهی و معیشت ایثارگران را دو وظیفه اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و تصریح کرد: در سال 1383، 22 اسفند ماه به عنوان روز شهید در شورای انقلاب فرهنگی نامگذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت شد و از سال 1392با برگزاری برنامه های مختلف توسط بنیاد شناخت مردم نسبت به این روز بیشتر شد.
حجت الاسلام شهیدی افزود: طبق نظرسنجی ها در سال 1392 و قبل از برگزاری برنامه های روز بزرگداشت شهدا، (7/1) دهم درصد از مردم با روز شهید آشنایی داشتند که از سال 1392 و بعد از برگزاری برنامه های بنیاد، 17 درصد مردم با روز شهید آشنایی پیدا کردند که این شناخت در سال 1393 به 35 درصد و در سال 1394 به (6/44) دهم درصد رسید.
وی با اشاره به رحلت حضرت ام البنین (س) به عنوان مادر 4 شهید کربلا و فرهنگ عاشورا خاطرنشان کرد: در سال جاری در هفته بزرگداشت شهدا مراسم روز شهید در مشهد مقدس با حضور 30 نفر از مادران و فرزندان شهدا از 8 کشور اسلامی با حضور رییس جمهوری برگزار شد، شنبه 21 اسفند ماه در روز رحلت حضرت ام البنین (س) نیز با حضور دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی همایشی با حضور مادران، دختران و همسران شهدا برگزار شد، همچنین پنج شنبه 19 اسفند ماه مراسم عطرافشانی گلزارهای شهدا انجام شد و برنامه های مختلفی نیز برای هنرمندان و نخبگان فضای مجازی برگزار شد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به طرح ابتکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری با عنوان «نامه ای به شهید» که با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرایی شد، خاطرنشان کرد: مجموعا بیش از 46 هزار نامه به شهدا برای بنیاد ارسال شده که مراحل نهایی داوری آثار ارسالی در حال انجام است و بعد از نوروز 96 مراسمی در این خصوص برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر این که عامل عزت جمهوری اسلامی ایران حفظ فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت است، گفت: با حفظ این فرهنگ است که پس از گذشت 38 سال از عمر انقلاب، جمهوری اسلامی ایران در دنیا روز به روز قدرتمند تر می شود.
در این مراسم سردار محسن انصاری، قائم مقام بنیاد، حجت الاسلام سید حسن موذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی، عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان، مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی و سایر مدیران کل بنیاد حضور داشتند.
گفتنی است در پایان همایش ملی مشاورین ایثارگران با اهدای لوح تقدیر از مشاورین ایثارگران دستگاه های اجرایی تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار