کد خبر: 843050
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
رئیس سازمان برنامه و بودجه اردبیل:
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل گفت: با اتمام اخذ موافقت قانونی به زودی شاهد عملیات اجرایی پروژه راه آهن اردبیل – پارس‌آباد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، داوود شایقی در نشست با جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: با پیگیری استاندار اردبیل پروژه راه آهن اردبیل – پارس‌آباد با جدیت در حال انجام است به طوریکه اقدامات بسیار خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی تصریح کرد: در جدول 19 قانون بودجه ردیفی با عنوان مطالعه راه آهن اردبیل – پار‌س‌آباد درج شده که تاکنون مطالعات امکان‌سنجی از طریق وزارت راه و شهرسازی در این زمینه به سرانجام نرسیده بود که با اخذ ماده 215 و توافق با محیط زیست عملیات اجرایی این پروژه در دست پیگیری است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: با اتمام مراحل قانونی و اخذ موافقت لازم عملیات اجرایی پروژه راه آهن اردبیل – پارس‌آباد آغاز می‌شود تا زمینه برای اجرایی شدن این پروژه به وجود آید.

شایقی افزود: استاندار اردبیل و دیگر مسؤولان پرتلاش این استان سعی جدی انجام دادند تا این پروژه به دنبال تکمیل راه آهن اردبیل – میانه به اتمام برسد تا خط ریلی این استان به شمال استان اردبیل و از آنجا به خط ریلی آذربایجان و حوزه قفقاز متصل شود.

وی به توافق اخیر مسؤولان کشوری و استان اردبیل با مقامات عالی رتبه کشور آذربایجان اشاره کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود با این توافقات به سرعت زمینه راه‌اندازی این خط ریلی که نقش مهمی را در تحولات مبادلات تجاری منطقه‌ای به وجود می‌آورد، فراهم آید.

شایقی از پیگیری‌های نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس نیز برای اتصال راه آهن اردبیل – میانه به شمال این استان اشاره کرد و گفت: تمام تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بر این است تا این پروژه که می‌تواند زمینه‌ساز تحول و تحرک اساسی باشد، زمینه مطلوبی را در توسعه تجاری و بازرگانی فراهم آورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر