کد خبر: 843049
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل:
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت:‌ کار رسیدگی به بودجه سال 96 شهرداری اردبیل تا آخر هفته در شورای شهر به اتمام رسیده و بعد از تصویب به شهرداری ابلاغ می‌شود.

علی هدایتی در گفت‌و گو با خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اظهار کرد: بودجه پیشنهادی از طرف شهرداری اردبیل با 60 درصد عمرانی به میزان 360 میلیارد تومان و 32 درصد جاری به مبلغ 168 میلیارد تومان بوده که در مجموع 528 میلیارد تومان رقم نهایی بودجه پیشنهادی شهرداری اردبیل بوده است.

وی تصریح کرد: از رقم اعلام شده 159 میلیارد تومان جز درآمدهایی بود که در سال‌های گذشته ابراز نمی‌شد یعنی به طور سر به سر هم در درآمدها و هم در هزینه‌ها این ارقام ابراز نشده بود که ما سعی کردیم امسال در بودجه آن را لحاظ کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: 369 میلیارد تومان نیز در برنامه و بودجه در سال‌های قبل پیش‌بینی نشده بود که ما سعی کردیم این رقم را نیز در هدف‌گذاری‌های امسال مورد توجه قرار دهیم.

هدایتی افزود: شورای شهر بودجه پیش‌بینی شده از سوی شهرداری را در طی جلسات متعدد حتی دو جلسه متوالی در یک روز به صورت ریز مورد بررسی قرار داد و به نظر می‌رسد با کمتر از 10 درصد تغییرات، شورای شهر اردبیل کلیات بودجه پیشنهادی شهرداری اردبیل را به تصویب برساند.

سخنگوی شورای شهر اردبیل بیان کرد: ما سعی داریم با دقت و حساسیت نسبت به رعایت توازن در ارائه خدمات بین شهروندان برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها را به گونه‌ای انجام دهیم تا در همه مناطق شهر مردم از خدمات متوازن نه برابر بهره‌مند شوند.

وی یکی از اولویت‌های مهم شهر را آسفالت‌ریزی و در کنار آن توسعه فضای سبز، تعریض معابر و خیابان‌ها بیان کرد و ادامه داد: تاکید ما بر توزیع عادلانه نه برابر شهر و شهروندی است.

هدایتی با بیان اینکه اعتبارات مصوب باید در مناطق چهارگانه شهر به طور متوازن و برخی اعتبارات نیز به شکل منطقه‌ای در بودجه عمرانی در شهرداری مرکز مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: برای حوزه شهرسازی دو میلیارد و 200 میلیون تومان، حمل و نقل پنج میلیارد و 200 میلیون تومان، خدمات چهار میلیارد و 400 میلیون تومان، اداری، مالی 10 میلیارد تومان، برنامه توسعه‌ای در حوزه فنی و عمرانی 79 میلیارد و 600 میلیون تومان، مشارکت و سرمایه‌گذاری 32 میلیارد و 300 میلیون تومان، مدیریت شهری 10 میلیارد و 500 میلیون تومان و در مجموع 239 میلیارد و 900 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ حساسیت شورای شهر بر رد و قبول پیشنهادات شهرداری نیست بلکه ما با حداکثر تغییرات 10 درصد بودجه را به تصویب می‌رسانیم اما تنها حساسیت شورای شهر رعایت اولویت بودجه است که شهرداری باید بودجه محورانه ردیف‌ها را به مرحله اجرا بگذارد.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: اقلیم ما طوری است که با توجه به محدودیت فصل کاری، قبل از تحقق درآمد هزینه‌ها محقق می‌شود بنابراین شهرداری را ملزم کردیم تا نسبت به رعایت ردیف‌های بودجه‌ای حساس باشد تا عدالت بین همه شهروندان رعایت شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا شهرداری و شورای شهر با این رویکرد شرمنده مردم شریف و نجیب اردبیل نشود و ما طی دو سه روز آینده با جلسات مستمر و متعدد بالاخره در جلسه رسمی بودجه سال آینده را به تصویب می‌رسانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر