کد خبر: 843032
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
تعمیر و بازسازی بیش از یک هزار و 300 واحد مسکن مددجویی
سقف کمک بلاعوض خرید و نوسازی کمیته امداد به مددجویان روستایی مبلغ ۱۵میلیون تومان و برای مددجویان شهری ۲۵میلیون تومان است که اولویت ارائه این تسهیلات با زنان سرپرست خانوار و ایتام است.

همایش تجلیل از خیران حوزه مسکن با هدف تحویل 10 کلید مسکن مددجویان تحت حمایت در کمیته امداد منطقه 11 پایتخت با حضور مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد، مدیرکل کمیته امداد استان تهران، قائم مقام کلان شهر تهران و جمعی از خیران حوزه مسکن برگزار شد.

به گزارش جوان انلاين محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه یکی از فعالیت های اصلی این نهاد تامین مسکن برای محرومان جامعه است، اظهار کرد: در 11 ماهه امسال 238 واحد مسکونی به مددجویان تحت حمایت این نهاد واگذار شده است که از این تعداد 45 واحد روستایی و 193 واحد شهری بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین این تعداد واحد مسکونی بیش از 81 میلیارد و 701 میلیون ریال هزینه شده است، افزود: کمک به تأمین مسکن برای مددجویان در قالب پرداخت بلاعوض، کمک های خیران و آورده مددجو انجام می شود که بیش از 60 میلیارد و 180 میلیون ریال از این مبلغ از منابع امدادی و بیش از دو میلیارد و یکصد میلیون ریال از محل اعتبارات مسکن کمیته امداد استان تهران و مابقی از آورده مددجو تآمین شده است.

ولیئی با اشاره به اینکه واحد های مسکونی که توسط کمیته امداد ساخته می شود دارای ویژگی های خاص خود هستند، گفت: ارزان بودن قیمت ساخت آنها و همچنین برخورداری از کیفیت مناسب و رعایت اصول فنی و مهندسی در ساخت ، از ویژگی های این واحد های مسکونی است.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: تمامی واحدهای مسکونی ساخته شده برای مددجویان این نهاد، ضد زلزله هستند و رعایت آیین نامه ۲۸۰۰ در ساخت آنها الزامی است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 317 واحد مسکونی مددجویی در قالب تعمیرات بازسازی شده است، بیان کرد: برای این تعداد تعمیرات مسکن، بیش از 30 میلیارد و 618 میلیون ریال توسط کمیته امداد استان تهران پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران مسکن را یکی از ضروری ترین و اولویت دارترین نیازهای مددجویان عنوان کرد و گفت: سقف کمک بلاعوض خرید و نوسازی کمیته امداد به مددجویان روستایی مبلغ ۱۵میلیون تومان و برای مددجویان شهری ۲۵میلیون تومان است که اولویت ارائه این تسهیلات با زنان سرپرست خانوار و ایتام است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش های این نهاد، همکاری و مشارکت مسئولان و خیران، زمینه بهره مندی مسکن برای تعداد بیشتری از خانواده های نیازمند فراهم شود.

شایسته ذکر است: جواد نظریان مدیر آموزش و پرورش منطقه 11 تهران، کاظم رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سلمان فارسی سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، جمعی از مددجویان تحت حمایت و مدیران و مسئولان کمیته امداد استان تهران نیز در این همایش حاضر بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار