کد خبر: 843006
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
مصوبه پرحاشیه مجلس در برنامه ششم توسعه در خصوص «تعیین سقف دریافتی مقامات و مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی» با نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام از متن قانون برنامه ششم حذف شد.
ایسنا: مصوبه پرحاشیه مجلس در برنامه ششم توسعه در خصوص «تعیین سقف دریافتی مقامات و مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی» با نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام از متن قانون برنامه ششم حذف شد.
 
محمد خدابخشی با اعلام این خبر گفت: پیش از این شورای نگهبان مصوبه مجلس در ماده ۳۸ برنامه ششم را مغایر قانون اساسی و نظام اداری صحیح عنوان کرده بود و به آن ایراد گرفته بود که با اصرار مجلس بر نظر قبلی خود در این رابطه، این مصوبه جهت داوری بین مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.
 
وی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر شورای نگهبان را تأیید کرد و این استدلال را آورد که جای چنین مصوبه‌ای در قانون برنامه نیست و باید قانون جامعی در این زمینه تدوین شود؛ لذا با نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام کل ماده ۳۸ و تبصره‌های آن که قاعده‌گذاری برای پرداخت حقوق مدیران، مقامات و کارکنان دستگاه‌های اجرایی بود از متن برنامه ششم حذف شد.
 
در ماده ۳۸ برنامه ششم آمده بود: "مجموع پرداختی ماهانه مقامات و مدیران و کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۳۵ این قانون حداکثر دو برابر حداکثر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت به کارکنان موضوع تبصره ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری می‌باشد و براساس تبصره این ماده شورای حقوق و دستمزد می‌تواند با پیشنهاد روسای قوا، وزرا، معاونان رئیس جمهور که ریاست دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارند و بالاترین مقامات دستگاه‌های اجرایی برای مشاغل تخصصی واحدهای عملیاتی مناطق مرزی و محروم تا ۳۰ درصد دریافت‌های موضوع این ماده علاوه بر سقف مقرر در این ماده منظور نمایند. "
 
خدابخشی همچنین از تأیید مصوبه اعطای مرخصی سه روزه تشویقی به مردانی که صاحب فرزند می‌شوند خبر داد و گفت که موضوع متناسب‌سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان که مقرر شده بود در پایان برنامه ششم اختلاف آن‌ها به حداکثر ۱۵ درصد برسد نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هدف‌گذاری کمی این مصوبه از متن قانون حذف شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
پیشقدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
0
خدا رو شکر با 32 سال سابقه کار پایه حقوقم 23000000 ریال بود ترس وجودم رو برداشته بود حذف شد خیالم راحت شد !
پیشقدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
0
خدا رو شکر با 32 سال سابقه کار پایه حقوقم 23000000 ریال بود ترس وجودم رو برداشته بود حذف شد خیالم راحت شد !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
0
ماشاالله به این سرعت داغ دل مردم دوباره تازه شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار