کد خبر: 842987
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
بر اساس گزارش مركز آمار، رشد ارزش افزوده بخش مسكن در سه‌ماهه پاييز امسال به منفي 10/9 درصد سقوط كرد. اين در حالي است كه 90 درصد سرمايه‌گذاري در اين بخش توسط بخش خصوصي انجام مي‌گيرد و عباس آخوندي وساير دولتمردان اقتصادي دولت يازدهم كه طرفدار اقتصاد ليبرالي و بازار آزاد هستند مهلك‌ترين ضربه را به بخش خصوصي فعال در بخش مسكن زدند.
 
مركز آمار از افزايش دو برابري رشد منفي بخش مسكن در پاييز امسال نسبت به فصل قبل از آن خبر داد. بر اساس گزارش مركز آمار، رشد ارزش افزوده بخش مسكن در سه‌ماهه پاييز امسال به منفي 10/9 درصد سقوط كرد.
 
اين در حالي است كه در فصل تابستان رشد ارزش افزوده بخش مسكن منفي 5/4 درصد بود. در سه‌ماهه تابستان رشد ارزش افزوده بخش مسكن منفي 17/3 درصد بود كه ارتقاي آن به منفي 5/4 درصد در تابستان اين اميد را ايجاد كرده بود كه شدت ركود بخش مسكن در حال كمتر شدن است. اما آمار جديد بيانگر صعودي شدن دوباره ركود در بخش مسكن در فصل پاييز است. اين براي سيزدهمين فصل متوالي است كه رشد ارزش افزوده بخش مسكن، منفي است و چنين فاجعه‌اي در تاريخ اقتصاد پس از انقلاب، بي‌سابقه است.
 
پيش از اين ركورد استمرار رشد منفي بخش مسكن به دولت اصلاحات اختصاص داشت كه سال‌هاي 76 و 77 رشد ارزش افزوده بخش مسكن براي 9 فصل متوالي منفي بود. ركود بخش مسكن در سه سال اخير، ضربه‌اي اساسي به صنايع وابسته در اين بخش مهم و اشتغالزاي كشور وارد كرده و صدها هزار فعال در اين عرصه را بيكار كرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار