کد خبر: 842976
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
محسن رضايي در نشست خبري:
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: امسال حکمي براي دوره جديد مجمع صادر نخواهد شد و رهبري انقلاب در اين خصوص تصميمي نگرفته‌اند.
به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضايي عصر ديروز در نشست خبري با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارش مختصري از پنج سال گذشته مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مجمع تشخيص مصلحت در پنج سال اخير ۱۱۲ جلسه برگزار کرده و ۵۴ مورد مصوبه داشته است. رضايي در ادامه اعلام کرد: مجمع تشخيص گزارشي درباره اقتصاد مقاومتي تا پايان امسال خدمت رهبرانقلاب تقديم مي‌کند. وي همچنين با اشاره به پايان دوره فعلي اعضاي مجمع و با اعلام اين خبر که صدور احکام اعضاي مجمع به سال آينده موکول شده است، افزود: امسال حکمي براي دوره جديد مجمع صادر نخواهد شد و رهبري انقلاب در اين خصوص تصميمي نگرفته اند؛ لذا شايعات صحت ندارد. رضايي در ادامه گفت: ۲۹۷ کميسيون‌هاي دائمي و تخصصي در پنج سال گذشته داشته‌ايم، سي طرح و لايحه اختلافي را در اين پنج سال بررسي کرده‌ايم. براي استقلال بانک مرکزي هم به يک مدل رسيديم و ثبات بانک مرکزي را حل کرديم. در دو سال اخير براي اولين بار نظارت‌ها شروع شده است و کساني که صحبت از شوراي نگهبان دوم کردند اين حرف محلي از اعراب ندارد و در قانون اساسي دو نظارت شوراي نگهبان و رهبر انقلاب را داريم.
 
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه تصريح کرد: دو سال است که نظارت‌ها را شروع کرده ايم و جلسات اخير مربوط به همين موضوع بود. يک استفساريه داشته ايم و کميسيون‌هاي دبيرخانه 2هزار و ۱۲۶ جلسه کارشناسي داشته است. وي با اشاره به مصوبات مهم مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي يک نقشه راه براي عبور از مشکلات اقتصادي کشور است که در پنج سال گذشته بررسي شده؛ موضوع دوم سياست‌هاي کلي محيط زيست است و سياست‌هاي کلي انتخابات که ابهاماتي در مورد آن وجود داشت نيز برطرف شد. رضايي سياست‌هاي کلي نظام قانونگذاري کشور، سياست‌هاي کلي خانواده، سياست کلي جمعيت، سياست کلي سلامت و حمايت از توليد ملي را از مهم‌ترين محورهاي پنج سال گذشته با رياست آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني عنوان کرد.
 
 دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص پايان حکم اعضاي مجمع تشخيص در ۲۴ اسفند‌ماه و چگونگي تمديد آن گفت: تاريخ تشکيل دوره‌هاي مجمع تشخيص يک مسئله قطعي و قيد شده در قانون نيست؛ برخلاف مجلس خبرگان، مجلس شوراي اسلامي و رياست جمهوري هيچ محدوديت قانوني نداريم و به طور عرف اسفند‌ماه و در بيست و چهارم صورت مي‌گرفت. صدور احکام به سال آينده منتقل مي‌شود و امسال حکمي صادر نخواهد شد و شايعات صحت ندارد و رهبر انقلاب تصميم نگرفته‌اند و الان آيت‌الله موحدي‌کرماني مجمع را اداره مي‌کند و مشکلي نداريم. وي در خصوص حضورش در انتخابات سال آينده تصريح کرد: دعا کنيد با همان لباس سبز به شهدا متصل شويم و در همان مسير خدمت کنيم. برنامه‌اي براي اين کار ندارم. رضايي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه دولت تا چه ميزان اقتصاد مقاومتي را با توجه به شعار سال عملي کرده است، گفت: گزارش ما در حال نهايي شدن است و قبل از اينکه تقديم رهبري شود، رسانه‌اي نمي‌شود، اما گزارش تهيه شده و تا پايان سال به حضور رهبر انقلاب خواهد رسيد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص حواشي تعيين سقف پرداختي به مديران تصريح کرد: قرار شد در اين موضوع مطابق نظر شوراي نگهبان عمل شود و هرچه زودتر دولت بايد لايحه را به مجلس شوراي اسلامي بدهد.
 
وي درباره آرايش سياسي سال آينده و حضورش در مجمع عمومي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي گفت: در جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي هيچ عضويت و دخالت تشکيلاتي ندارم، اما از هرگونه وحدت نيروهاي انقلاب حمايت مي‌کنيم. نيروهاي انقلاب طيف وسيعي در کشور دارد. رضايي افزود: در انتخابات سال ۹۶ يک رقابت جدي به وجود مي‌آيد و نيروهاي انقلاب با يک برنامه خوب براي حل مشکلات کشور به صورت جدي به صحنه مي‌آيند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار