کد خبر: 842950
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
پرورش‌دهنده كرم كه متهم است با كلاه‌گذاشتن بر سر 4 هزار نفر 200 ميليارد تومان از آنها كلاهبرداري كرده است، روز گذشته محاكمه شد.
به گزارش خبرنگارما، جلسه رسيدگي به پرونده روز گذشته در شعبه 11 دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي متين راسخ برگزار شد. نماينده دادستان در دفاع از كيفرخواست گفت: متهم اصلي پرونده مردي 60 ساله‌است كه با راه‌اندازي شركتي به نام «سايه گستران زندگي ايرانيان» دست به كلاهبرداري زده‌است.   وي ادامه داد: متهم با تبليغ محصولات شركت خود در رسانه ملي توانسته 4 هزار و 114 نفر را از سراسر كشور فريب دهد كه عليه وي اعلام جرم كرده‌اند. او با فروش بسته‌هاي كرم به مشتريانش از آنها مي‌خواست كه حشرات را به كود تبديل كنند و با قيمت بيشتري به او بفروشند و به اين شيوه از آنها كلاهبرداري كرده است. نماينده دادستان ادامه داد: متهم مدعي شده كه داراي مدرك دكترا است، اما تحقيقات پليس نشان داده كه او داراي فوق ديپلم است.  
 
در ادامه چند نفر از شاكيان يك به يك در جايگاه حاضر شدند و شكايت‌شان را مطرح كردند. يكي از آنها كه 24 ميليون تومان به حساب مدير شركت واريز كرده بود، گفت كه در جريان تبليغات شركت تصميم به سرمايه‌گذاري گرفته است، اما بعد از آن موفق به پس گرفتن اصل پول خودش هم نشده است. شاكي بعدي كه از شهرستان رشت خودش را به جلسه دادگاه رسانده بود، گفت: ‌وقتي تبليغات نمايندگي شركت را در شهرمان  ديدم 12 ميليون تومان فراهم كردم و به حساب مدير شركت ريختم، اما دريغ از يك ريال سود. اين مبلغ تقريباً تمام دارايي‌ام بود و اميدوار بودم، بتوانم زندگي‌ام را متحول كنم.  سپس متهم در جايگاه قرار گرفت و كلاهبرداري را انكار كرد.او ادامه داد شركت به صورت قانوني فعاليت مي‌كرد تا اينكه سال 92 موفق به تمديد آن نشدم. بعد از آن بود كه سرمايه‌گذاران براي پس گرفتن پول‌هايشان به صف شدند. من كه چاره‌اي نداشتم و مجبور بودم به خاطر فرار از ورشكستگي از مشتريان جديد پول بگيرم و سود پول مشتريان قبل را بپردازم، اما اين راه نيز جوابگو نشد تا اينكه روزي مشتريان به شركت حمله كردند و من از ترس به فرمانداري پناه بردم.  متهم ادامه داد: كل دريافتي‌ام از شاكيان 200 ميليارد تومان بود كه 150 ميليارد آن را برگردانده‌ام. 50 ميليارد مابقي را نيز مي‌توانم با فروش كرم‌ها و ديگر وسايل كار بپردازم. هيئت قضايي بعد از ختم جلسه وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار