کد خبر: 842940
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
ذوب‌آهن به دنبال جبران در آسيا
ليگ قهرمانان آسيا به سومين هفته رسيد و امروز نمايندگان کشورمان با تيم‌هاي ازبکستاني روبه‌رو مي‌شوند، استقلال در تهران ميزبان لوکوموتيو است و ذوب‌آهن در تاشکند به مصاف بنيادکار مي‌رود.
سعيد احمديان
استقلال در حالي امشب از ساعت 19 در ورزشگاه آزادي ميزبان لوکوموتيو ازبكستان است که شاگردان منصوريان روزهاي پرحاشيه‌اي را سپري مي‌کنند. مشکلات مالي استقلالي‌ها سبب شده که بازيکنان اين تيم که کارد به استخوانشان رسيده براي رسيدن به پولشان تمرينات را تعطيل کنند، به طوري‌که آبي‌پوشان در شرايطي هفته گذشته مقابل سايپا به ميدان رفتند که سه روز تمرين نکرده بودند. با اين حال اهميت بازي با لوکوموتيو سبب شده تا آبي‌ها موقتاً اعتصابشان را بشکنند و در تمرين شرکت کنند. با اين حال به نظر مي‌رسد استقلال روز سختي مقابل لوکوموتيو دارد، چراکه بازيکنان همچنان منتظر دريافت حقوق خود هستند و عيد در پيش است و فعلاً هم از پول خبري نيست و ديدار با لوکوموتيو هم آخرين بازي امسال پيش از عيد است و استقلال تا ۱۹روز بعد هم بازي ندارد. در اين شرايط عليرضا منصوريان تيمش را آماده بازي خانگي مقابل لوکوموتيو در ليگ قهرمانان کرده است، بي‌پولي و بدقولي مديران اين تيم باعث شده تا آنها با شرايط دشواري پا به زمين مسابقه بگذارند.
 
استقلال از دو بازي گذشته يک شکست و يک پيروزي کسب کرده و آنها به الاهلي امارات دو‌بر‌يک باخته‌اند و التعاون عربستان را سه بر صفر شکست داده و بازي امروز با لوکوموتيو، آخرين بازي دور رفت آبي‌پوشان در آسياست. استقلال تاکنون ۱۰ بار مقابل تيم‌هاي ازبکستاني قرار گرفته و با پنج برد، دو تساوي و سه باخت مقابل ازبک‌ها کارنامه بهتري از آنها دارند.
لوکوموتيو ازبکستان اتفاقاً تيمي است که در ليگ قهرمانان حضور داشته، اما مقابل استقلال براي اولين بار است که صف‌آرايي مي‌کند. در گروه استقلال، هر چهار تيم سه امتيازي هستند و آبي‌ها با توجه به تفاضل گل در صدر گروه قرار گرفته‌اند. هم امتياز بودن تيم‌هاي گروه A سبب شده تا منصوريان و شاگردانش تنها به پيروزي و سه امتياز اين بازي خانگي فکر کنند تا همچنان به صدرنشيني‌شان در گروه ادامه دهند.
 
در سوي ديگر لوکوموتيو ازبكستان هم سه‌امتيازي است، ازبک‌ها هرچند در هفته اول مقابل التعاون يک بر صفر شکست خوردند، اما در هفته دوم الاهلي امارات را شکست دادند. تيم لوکوموتيو در خط دفاعي از قدرت قابل توجهي برخوردار است، به همين دليل احتمال دارد آنها بازي بسته‌اي را به نمايش بگذارند. لوکوموتيو در چهار ديدار نخست خود در سال 2017 که شامل دو بازي در آسيا و دو بازي در ليگ ازبکستان است، تنها يک گل و آن هم در اولين ديدارشان برابر التعاون دريافت کرده است. ضمن آنکه نستروف، دروازه‌بان کهنه‌کار لوکوموتيو که به همراه رحمتي رکورددار کلين‌شيت در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسياست، آماده نشان داده است. در ترکيب لوکوموتيو ستاره چشمگيري حضور ندارد، اما سرمربي ازبک‌ها، تيم يکدستي را روانه رقابت‌ها کرده است.
استقلال سومين حريف ايراني لوکوموتيو است، اين تيم ازبکستاني دو بار در مرحله گروهي با تيم‌هاي ايراني هم گروه شده که حاصل آن دوپيروزي، يک تساوي و يک شکست بوده است. اين تيم در فصل 16- 2015 رقابت‌ها در دوديدار رفت و برگشت يک تساوي و يک شکست از جدال با فولاد عايدش شد، اما در فصل پيش ليگ قهرمانان، در دو ديدار رفت و برگشت سپاهان را شکست داد و تا مرحله يک‌چهارم نيز پيش رفت.
 
ذوب‌آهن – بنيادکار ازبکستان، 16:30
ذوب‌آهن ديگر نماينده ايران است که امروز به ميدان مي‌رود. ذوبي‌ها به تاشکند رفته‌اند و در هفته سوم مهمان بنيادکار هستند. شاگردان حسيني پيش از بازي هفته سوم، ضعيف‌ترين نماينده ايران در آسيا بوده‌اند و روند ضعيف نتيجه‌گيري اين تيم در ليگ، در آسيا هم ادامه پيدا کرده است. ذوبي‌ها در بازي اول مقابل العين به تساوي رسيدند و در مسابقه دوم به الاهلي عربستان باخته‌اند تا با يک امتياز از دو بازي در رده سوم گروه C قرار دارند و براي اينکه همچنان شانس صعود داشته باشند، نبايد دست خالي از تاشکند به تهران برگردند. به همين خاطر هم مجتبي حسيني، سرمربي ذوب‌آهن در نشست خبري پيش از بازي گفت که امروز مي‌خواهند از جان مايه بگذارند: «هر دو تيم براي جبران بازي‌هاي گذشته به زمين مي‌روند و تمام وجودشان را در زمين مي‌گذارند.»
 
در سوي ديگر، بنيادکار حتي شرايط بدتري نسبت به ذوب دارد و ازبک‌ها در دو ديدار گذشته‌شان مقابل العين و الاهلي شکست خورده‌اند تا بدون امتياز، در قعر جدول گروه قرار گرفته‌اند. ستاره اين تيم داستانبک خامداموف است که سال ۲۰۱۵ به عنوان بهترين بازيکن جوان سال آسيا انتخاب شد، او در جناح راست تيمش بازي مي‌کند و ۲۱ سال سن دارد. سرگئي لوشجان که تيمش در دو بازي اول امتيازي را به دست نياورده، ديروز گفت: «حريف آساني براي ذوب آهن نخواهيم بود. بازيکنان جواني در تيم داريم که همه در آينده پيراهن تيم ملي ازبکستان را به تن خواهند کرد و سرمايه فوتبال ما خواهند بود. اين بازي مهم‌ترين بازي فصل ما است، چراکه اگر نتوانيم پيروز شويم کار ما در بازي‌هاي برگشت بسيار سخت خواهد شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار