کد خبر: 842926
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
رئیس سازمان بسیج سازندگی:
معقتدیم در هر ثانیه و هر دولتی باید بالاترین خدمات به مردم ارائه شود. انتظار داریم دولت نیز از ظرفیت بی‌نظیر بسیج سازندگی در سایر حوزه‌ها غفلت نکند تا بتوانیم اعتلا و شکوفایی انقلاب را هر چه بیشتر کنیم.
به گزارش «جوان»، سردار نعمان غلامی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در نشست خبری تشریح برنامه‌های اردوهای جهادی نوروز ۹۶ بیان کرد: امسال همزمان با برگزاری اردوهای راهیان نور، اردوهای راهیان جهادی نیز برگزار خواهد شد. این اردوها در حوزه خدمات‌رسانی به مردم مناطق محروم و محرومیت‌زدایی انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در این دوره از اردوها ۳۰ هزار نفر از جوانان در قالب ۶۹۲ گروه جهادی به استان‌های محرومی همچون خوزستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اعزام خواهند شد.

سردار غلامی یادآور شد: اردوهای راهیان جهادی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است و یکی از ویژگی‌های این دوره از برگزاری اردوها این است که ۲۵ درصد از آن را خواهران تشکیل می‌دهند. نکته مهم در اردوهای جهادی این است که بیش از ۱۳۰۰ طرح عمرانی اجرا خواهد شد و سایر حوزه‌های دیگر همچون توانمندسازی و ارائه سبک ایرانی-اسلامی نیز از دیگر فعالیت‌ها و طرح‌های اعضای جهادگر بسیج سازندگی خواهند بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: امسال شعار خدمت بی‌منت برای فعالیت گروه‌های جهادی در نظر گرفته شده است. ما اعتقاد داریم که کارآمدی نظام در حوزه جنگ اقتصادی با اردوهای جهادی و اقتصاد مقاومتی به اثبات خواهد رسید. شعاع فعالیت‌های ما این است که مردم و خیرین در حوزه اقتصاد مقاومتی حضور یابند. بخشی از تأمین بودجه گروه‌های جهادی توسط خیرین انجام می‌شود و نیروهای بسیجی و مردمی نیز به عنوان نیروی انسانی در این زمینه‌ها فعالیت دارند.

وی یادآور شد: بسیج سازندگی این توانایی را دارد که در حوزه‌های مختلف با دولت تعامل و همکاری داشته باشد. در همین راستا نیز تفاهم‌نامه‌ای با دولت در رابطه با بیابان‌زدایی و حوزه‌های آبخیزداری منعقد شده است تا بخش وسیعی از اراضی داخلی کشور تحت پوشش این تفاهم‌نامه قرار بگیرند.

سردار غلامی افزود: در حوزه تأمین و تولیدات اقتصادی کارآفرینان جهاد سازندگی نیز ما در سال گذشته دو نمایشگاه اقتصاد مقاومتی را برپا کردیم و در تلاش هستیم تا این نمایشگاه‌ها به صورت دائمی برقرار شوند. همچنین ما فعالیت‌های فرهنگی دیگری همچون برگزاری یادواره‌های شهدا، مسابقات ورزشی و مشاوره سبک زندگی نیز در برنامه‌هایمان داریم. خوشبختانه ظرفیت‌های خوب و فعالی در بخش‌های آموزش و توانمندسازی برای اشتغال در مناطق محروم وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: بسیج جامعه پزشکی ما یکی از فعال‌ترین گروه‌های جهادی را دارد چرا که در سال جاری بیش از ۵۳۶۰ تیم پزشکی به مناطق مختلف کشور اعزام شده‌اند و بیش از ۵۰ بیمارستان صحرایی احداث شد که در مجموع به بیش از ۱۲ میلیون نفر خدمات‌رسانی ارائه کردیم. ما اعتقاد داریم بسیج امتداد مردمی همه فعالیت‌های دستگاه‌های دولتی و خدمات‌رسانی است که می‌تواند با توجه شبکه‌های متفاوتی که دارد در زمینه‌های مختلف خدمات‌رسانی فعال شود.

در ادامه این نشست خبری سرهنگ دوم رضاپور مسئول بسیج سازندگی تهران بزرگ یادآور شد: مجموعه شهر تهران به عنوان یک کلان‌شهر ظرفیت‌های وسیعی در زمینه توانمندسازی و گستره بسیاری برای فعالیت‌های جهادی دارد. از همین رو محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و خدمت‌رسانی سه حوزه اصلی فعالیت‌های سازندگی سپاه حضرت رسول (ص) است. در حوزه محرومیت‌زدایی در تهران بزرگ ۳۰۰ گروه جهادی فعال هستند که تا پنج سال آینده ۱۰۰۰ گروه خواهند شد و در بخش‌های مختلف مرمت و بازسازی، سوادآموزی و محرومیت‌زدایی، ایجاد اشغال فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: نسبت به سال ۹۵ در بخش تعداد گروه‌های جهادی ۱۲ درصد و در تعداد اعزام‌ها نیز ۱۴.۵ درصد پیشرفت داشته‌ایم. در بخش محرومیت‌زدایی تمرکزمان بر جنوب شهر تهران و مناطق حاشیه‌ای است به گونه‌ای که بررسی کرده‌ایم که ۷۵ هزار خانواده نیازمند کمک و حمایت هستند. ما در این راستا در زمینه تهیه جهیزیه، توزیع سبد کالا، اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان و بازسازی منازل مسکونی فعالیت کرده‌ایم. همچنین در بخش رها یافتگان از اعتیاد و آزادسازی زندانیان غیرعمد هم فعالیت داشته‌ایم.

رضا پور خاطرنشن کرد: حضور و خدمت در گروه‌های جهاد سازندگی برای همه آحاد جامعه امکان پذیر است و فقط به شهروندانی که عضور بسیج هستند اختصاص ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار