کد خبر: 842917
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
زنگنه با تکذيب اظهارات نوبخت:
وزير نفت سخنان رئيس سازمان برنامه و بودجه مبني بر درآمد 20 هزار ميلياردي وزارت نفت از درآمدهاي هدفمندي يارانه را تكذيب كرد و گفت: ما درآمدي از هدفمندي يارانه‌ها نداريم.
وزير نفت سخنان رئيس سازمان برنامه و بودجه مبني بر درآمد 20 هزار ميلياردي وزارت نفت از درآمدهاي هدفمندي يارانه را تكذيب كرد و گفت: ما درآمدي از هدفمندي يارانه‌ها نداريم.
بيژن نامدار زنگنه   در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اين سؤال كه ميزان درآمدهاي حاصل از تغييرات قيمت حامل‌هاي انرژي وزارت نفت در سال 95 نسبت به قيمت‌هاي پيش از اجراي هدفمندي در سال 89 چه ميزان بوده است، آيا دريافت سهم 5/14 درصدي وزارت نفت از اين درآمدها صحت دارد يا خير، اظهار داشت: ما درآمدي از هدفمندي يارانه‌ها نداريم و آن سهم 5/14 درصد ربطي به موضوع هدفمندي يارانه‌ها ندارد. حامل‌هاي انرژي و افزايش قيمتش يك بحث ديگري است كه مربوط به سازمان هدفمندي بوده و آن 5/14 درصد مربوط به هزينه‌هاي شركت نفت است و ربطي به هدفمندي ندارد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين ميزان اختصاص پيدا مي‌كند و هزينه مي‌شود، تأكيد كرد: بله، اينچنين است و در هزينه‌كرد اين اعتبار هم به هر حال ناظر و حسابرس شركت و از سوي ديگر نظارت مجلس نيز وجود دارد.  دفتر سخنگوي دولت در بيستم دي ماه سال جاري در توضيحاتي مستندات قانوني پرداخت 20 هزار ميليارد تومان از درآمدهاي هدفمندي به وزارت نفت را ارائه كرده بود.  همچنين محمدباقر نوبخت نيز يازدهم دي ماه در جلسه صحن علني مجلس عنوان كرده بود: بايد توجه داشت كه مجلس شوراي اسلامي مصوب كرد كه 5 درصد از محل افزايش قيمت بنزين براي ترميم لوله‌گذاري‌هاي شركت نفت هزينه شود، همچنين در قانون بودجه مصوب شد يكهزار ميليارد تومان قير رايگان براي راه‌هاي روستايي در اختيار وزارت راه و شهرسازي قرار گيرد و همچنين 2 هزار و 800 ميليارد تومان به صندوق توسعه ملي اختصاص يابد و 5/14 درصد معادل 3 هزار و 600 ميليارد تومان به شركت نفت اختصاص داده شود.
جليل سالاري كارشناس انرژي هم در گفت‌وگويي از ارائه اطلاعات نادرست رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي درباره منابع و مصارف هدفمندي يارانه‌ها انتقاد كرده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار