کد خبر: 842901
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
شبکه آموزش سیما در ایام نوروز با برنامه های «قندپهلو»،«کاروانسرا»،«همیشه خونه»، «دکترسلام»، «طرح، رنگ، نقاشی» و «عدالتخانه» همراه مخاطبان خود خواهد بود.
به گزارش«جوان» به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، شبکه آموزش سیما در نوروز 96 با مسابقه «قند پهلو» هر شب ساعت 21 لحظات مفرحی را برای مخاطبانش قراهم می کند.

نوروز امسال هشتمین فصل برنامه «قندپهلو» در 16 قسمت با حضور شاعران و طنزپردازانی از سراسر کشور به علاقه‌مندان شعر طنز ارائه می‌شود. تهیه‌کنندگی این برنامه را امیر قمیشی برعهده دارد، رضا رفیع آن را اجرا می‌کند و ناصر فیض و شهرام شکیبا به‌عنوان داور در برنامه حضور دارند.

در این دوره از برنامه«قندپهلو» در مواردی علاوه بر داوران اصلی داوران مهمان نیز به بررسی و قضاوت آثار شرکت کنندگان پرداخته، همچنین دکور و آیتم ها نیز با طرح و چینش جدید روی آنتن می رود.

برنامه «طرح، رنگ، نقاشی» به تهیه کنندگی حمید رضا علیزاده و اجرای مهیار مجیب  و همچنین آموزش فرانک امیری که مدرس بین المللی دانشگاه و صاحب تالیفات بسیاری در حوزه تصویرسازی و نقاشی کودکان است ، بر مبنای آموزش روانشناسی و کار جمعی به کودکان کمک می کند تا ایده های خلاقانه خود را که در ذهنشان ایجاد می شود بدون دخالت بزرگترها پیاده کنند. 

محورهای اصلی برنامه «طرح، رنگ، نقاشی»خلاقیت،کار تیمی ومشارکت جمعی و همچنین متکی نبودن به ابزار خاص می باشد که در ایام نوروز با محوریت تربیتی، صله رحم و شکرگزاری از نعمتهای خداوندی هر روز ساعت 14:30 روی آنتن می رود.

در ایام نوروزعروسک های جدیدی به برنامه اضافه می شوند تا فضا ی شادتری را دراین ایام برای کودکان ایجاد کنند.

 برنامه «همیشه خونه» به تهیه کنندگی مجید صحاف در ایام نوروز با موضوعاتی همچون اصول و آموزش رفتارهای مناسب به هنگام سفر برای حفظ محیط زیست، هفت سین؛ آداب و دانستنی های آن؛شعرخوانی ویژه ایام نوروز،تغذیه سالم در ایام نوروز،نکات ایمنی منزل به هنگام سفر،معرفی نرم افزارهای مناسب سفر،پخش گزارش از اماکن تاریخی و تفریحی کشور،معرفی کتاب های مناسب برای مطالعه در ایام نوروزو ... همراه مخاطبان شبکه آموزش می باشد.

این برنامه در قالب انیمیشن، مستند گزارشی، میان برنامه، گفتگو و مصاحبه با دکوری مناسب ایام نوروز روی آنتن می رود.

گفتنی است، زمان پخش این برنامه در ایام نوروزاز ساعت 21 به ساعت  22 تغییر یافته است.

از دیگر برنامه هایی که در ایام نوروز مهمان خانه های ایرانی است برنامه «عدالتخانه» می باشد.

در برنامه «عدالتخانه» به تهیه کنندگی سید اشرف طباطبایی تلاش خواهد شد با طراحی و تولید مضامین متنوع اجتماعی در بسته‌های تصویری- تلویزیون، با برخورداری از ادبیات و ارزشهای نمایشی، گوشه‌های پنهان قوانین جاری کشور را به آگاهی مخاطبین برسانیم. در هر قسمت از این مجموعه سرگذشت یکی از پرونده‌های موجود در تعزیرات حکومتی کشور و یا دادگستری بازسازی می‌شود.

این برنامه از 30 اسفند ماه تا 5 فروردین ماه  هر شب ساعت 20 از شبکه آموزش روی آنتن می رود.

 برنامه «من می توانم» با رویکرد مهارت و دانش و شناخت حرف موجود به منظور آشنایی جوانان با مشاغل مختلف در جهت کسب امنیت مالی از طریق کار کردن تولید شده است  که در ایام نوروز از شبکه آموزش سیما پخش خواهد شد.

در این برنامه اینکه یک شغل چقدر زمان برای یادگیری نیاز دارد و مقدار درآمد و مکان های یادگیری آن کجاست در قالب اینفوگرافی های کوتاه آموزش داده می شود.

برنامه «دکتر سلام» از دیگر ویژه برنامه های ایام نوروزاست که با هدف آموزش و آگاهی نحوه برخورد و شناسایی و پیشگیری از بیماری ها به موضوعات متناسب با این ایام از جمله تغذیه درنوروز، طب سفر، آموزش کمک های اولیه در سفر، محیط زیست، سلامت اجتماعی و روانی در سفر، ورزش و حرکات اصلاحی در سفر، کنترل بیماری ها در سفر و سلامت سالمندان و کودکان در نوروز می پردازد.

 «دکتر سلام» به تهیه کنندگی المان مرقوب نیا هر روز ساعت 13:30در همه زمینه های پزشکی و باورهای غلط پزشکی و سایر مسائل اطلاع رسانی می کند.

برنامه «کاروانسرا» در 13 قسمت 40 دقیقه ای به تهیه کنندگی سیاوش صفاریان پور از دیگر ویژه برنامه ها ی نوروزی شبکه آموزش است.

این برنامه به مهمترین سفرنامه هایی است که در ایران نوشته شده و یا چهره های مهم ایران درطول سفرهایشان نگاشته اند توجه دارد؛ سفرنامه هایی از ناصرخسرو گرفته تا مارکوپولو.

در این برنامه شاهد یک مهمانی عیدانه هستیم که گروهی با تخصص های متفاوت هر شب به یک سفرنامه می پردازند.

قالب این برنامه گفتگو محور بوده که در یک شب نشینیهر شب ساعت  23 ، صاحب نظران، یک سفرنامه را دوره می کنند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار