کد خبر: 842861
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کردستان:
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان کردستان گفت: نیروی انتظامی با نشاط مردم مشکلی ندارد اما این شادی باید به گونه‌ای باشد که برای سایر مردم آسیبی ایجاد نکند.

به گزارش جوان در کردستان، طارق کمالوند در جلسه شورای شهر سنندج که با محوریت ویژه‌برنامه نوروز و چهارشنبه آخر سال برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انتظامی با آمادگی کامل به پیشواز چهارشنبه سوری و تعطیلات نوروزی می‌رود و تمام توان خود را برای حفظ امنیت مردم به کار می‌برد.

وی به مشارکت مردم و همکاری آنها با نیروی انتظامی اشاره و تصریح کرد: نیروی انتظامی با نشاط مردم مشکلی ندارد اما باید این نشاط به گونه‌ای باشد که برای سایر مردم آسیب‌زا نباشد.

کمالوند خاطرنشان کرد: باید در مکان‌های عمومی به خصوص مدارس و مساجد درباره چهارشنبه سوری فرهنگ‌سازی شود زیرا چهارشنبه سوری یکی از سنت‌های دیرینه جامعه است.

وی افزود: متاسفانه در چند سال گذشته گرایش مردم به سوی خرید مواد منفجره و فرهنگ غلطی که با خود به همراه دارد، موجب بروز آسیب‌ها و جراحت‌هایی برای قشر جوان و نوجوان شده است.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان کردستان در ادامه به اقدامات ایجاد شده در چهارشنبه سوری اشاره کرد و افزود: در شب چهارشنبه سوری و نوروز طبق تصویب ماده‌های قانون‌گذار اگر شخصی ایجاد مزاحمت، راه‌بندان، خسارت‌زدن به اموال دولتی و شخصی، در دست داشتن مواد منفجره قوی و شئونات اسلامی را رعایت نکند جرم محسوب می‌شود و متخلف با برخورد ماموران نیروی انتظامی روبه رو خواهد شد.

وی در ادامه به پیشرفت و بهتر شدن شرایط در سال‌های گذشته اشاره کرد و اظهار کرد: با فرهنگ‌سازی‌های انجام شده خوشبختانه سال به سال آمار بهتر شده است و مردم هم همکاری بیشتری را با نیروی انتظامی دارند.

وی در پایان به اجتماع مردم در اماکن مشخص برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری هم اشاره‌ای داشت و افزود: تصمیم‌گیری برای این موضوع در توان این جلسه نیست و این مسأله باید در جلسات مهم‌تری تصمیم‌گیری شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر