کد خبر: 842838
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: 787 شعبه اخذ رای در اردیبهشت 96 دریافت‌کننده آرای مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان خواهد بود.
 سعید متقی روز شنبه در نشست ستاد انتخابات استان سمنان در سالن کوثر استانداری سمنان گفت: 787 شعبه اخذ رای در انتخابات اردیبهشت 96 شامل 647 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه به خاطر وجود زیرساخت های لازم در استان، پوشش مخابراتی در شعبه های اخذ رای 99.5 درصد است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، مبنای انتخابات بر اساس سرشماری سال 1390 است و باید به آمارها و اطلاعات دوره گذشته توجه داشت.
متقی، با بیان این که در انتخابات سال آینده در 10 هزار شعبه انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، یادآورشد: در چند شهر استان سمنان هم انتخابات به صورت الکترونیکی برگزارمی شود و برگزاری نشست های تخصصی و اطمینان از زیرساخت‌ها برای برگزاری الکترونیکی انتخابات امری ضروری است.
وی افزود: اطمینان از قطع نشدن برق در انتخابات و ایجاد هرگونه اختلال و موقعیت بحرانی، از پیش بینی های لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی است که به همکار یهای بین بخشی نیاز دارد.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اهمیت مشارکت حداکثری مردم، سلامت، امنیت و قانون اشاره کرد و گفت: سیاست های انتخابات در 24 مهر سال 95 به دستگاه های مرتبط در 17 بند و بر محور فرهنگ انتخاباتی، اخلاق، نظارت، قانون، عدالت و مشارکت ابلاغ شده است.
دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: با مشارکت آموزش و پرورش، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، دفتر بانوان و خانواده و با هم افزایی دستگاه های اجرایی مرتبط، 15 همایش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تا قبل از انتخابات برنامه‌ریزی شده است.
فرماندار سمنان نیز دراین نشست با اشاره به لزوم آموزش کاربران و مسوولان مرحله ثبت نام در انتخابات و درنظر گرفتن حق‌الزحمه نیروهای ذخیره شعبه های اخذ رای برای انتخابات، بیان داشت: تا کنون چهار نشست تخصصی درباره برگزاری انتخابات برگزار شده که گروه ثبت نام و فهرست کشیک افراد در ایام نوروز مشخص شده است.
سید عباس دانایی با بیان اینکه تا کنون نتیجه سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 اعلام نشده است، گفت: تا کنون 110 اطلاعیه در قالب خبر در سامانه اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان سمنان تهیه شده است.
استان سمنان دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست و 29 اردیبهشت 96 در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 978 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل به شوراهای اسلامی شهری و روستایی استان سمنان راه می یابند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر