کد خبر: 842837
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
مسوول آموزش و پیگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت : با رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه های آتشنشانان ،می توان آیین ملی چهارشنبه سوری را بدون خسارت مالی و جانی و با شادابی و نشاط برگزار کرد.

علی اصغر تاج آبادی  با اعلام آمادگی نیروهای این سازمان برای خدمات رسانی به شهروندان در این روز افزود : هدف از رعایت نکات ایمنی در چهارشنبه آخر سال ، کاهش خسارت های جانی است که با برگزاری صحیح آن می توان گامی اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی برداشت.
وی اظهار داشت : کودکان و نوجوانان به دلیل اقتضای سن، کنجکاوی و بلوغ در معرض آسیب های پرخطر قرار دارند که باید والدین در روزهای پایانی سال از دسترسی فرزندانشان به موادآتش زا جلوگیری کنند.
وی خاطرنشان کرد : هیچ دستگاه اجرایی، امنیتی و انتظامی مخالف با شادی مردم نیست اما باید با احترام به حقوق دیگران در افزایش شادابی اجتماعی گام برداریم.
وی تصریح کرد : خانواده هایی که آیین چهارشنبه سوری را به صورت معمول برگزار می کنند باید برای جلوگیری از حوادث احتمالی، کپسول آتش خاموش کن و ظرف آب به همراه داشته باشند.
مسوول آموزش و پیگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در آستانه برگزاری آیین چهارشنبه سوری به والدین توصیه کرد که رفتارپرخطر و رفت و آمدهای مشکوک فرزندانشان را نظارت کنند.
تاج آبادی تصریح کرد : همچنین ناظران اجرای حوادث پرخطر چهارشنبه سوری ها در معرض خطر بیشتری قرار دارند و باید تا حد امکان از رفت وآمد غیر ضروری در چهارشنبه آخرسال در محل های ناامن خودداری کرد.
وی تاکید کرد : نباید در چهارشنبه آخرسال به حقوق دیگران تعرض کرد در واقع حقوق شهروندی باید به معنی واقعی در برگزاری این آیین اجرایی شود.
وی یادآور شد : پایگاه های آتشنشانی این شهرستان همزمان با برگزاری این آیین در نقاط مختلف شهر سمنان حضور دارند و ایمنی و کنترل خسارت های احتمالی را در این روز و شب پرخطر برعهده دارند.
استان بیش از 700هزار نفری سمنان دارای هشت شهرستان است.
بر اساس آمار موحود، در برگزاری آیین چهارشنبه سوری سال گذشته، هشت نفر در استان سمنان دچار سوختگی نوع سطحی شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر