کد خبر: 842833
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
با حضور معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما ؛
فرستنده سوم دیجیتال ایستگاه پرقدرت شهید مدرس با حضور معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما دیروز افتتاح شد.

در این مراسم که با حضور  دکتر دارابی واستاندار خراسان رضوی ،جمعی ازمدیران کل رسانه ملی  افتتاح فرستنده سوم دیجیتال و ایستگاه پر قدرت مدرس در نیشابور و فیروزه خراسان رضوی برگزار شد ،  همچنین شبکه ایران کالا که مدتی است به صورت آزمایشی راه اندازی شده بود به صورت رسمی در مشهد و شهرستان های چناران، تربت جام، فریمان، سرخس، تایباد و نیشابور آغاز به کار کرد.

دکتر دارابی در این مراسم گفت: مهمترین هدف از راه اندازی شبکه ایران کالا حمایت از تولیدات داخلی و کارآفرینی در کشور است و این شبکه بخشی از خدمات خود را برای معرفی کالاهای صنایع کوچک به صورت رایگان در اختیار صنعتگران و صاحبان صنایع قرار می دهد.

او در تبیین سیاست های رسانه با تاکید بر محوریت حضور مردم در رسانه گفت: مردم و به خصوص جوانان باید خود را در قاب رسانه ببینند و حضور مردم و پیگیری مطالبات آنها مهمترین هدف برنامه سازی است.

معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما با اشاره به ویژگیهای شهر مشهد و حضور میلیونی زائران امام رضا علیه السلام گفت: باید فرهنگ تکریم زائران امام رضا(ع) بیش از پیش نهادینه شود.

دکتر دارابی هم چنین افزود: در حوزه تولید فیلم، سریال، انیمیشن و مستند باید نهضت تقویت فیلم نامه نویسی فعال شود و رسانه با ورود به موضوع آسیب های اجتماعی هم چون طلاق باید با نشان دادن روح زیبای زندگی این آسیب اجتماعی را تعدیل نماید.

دارابی در خصوص موضوع انتخابات نیز گفت : مشارکت گسترده مردم در انتخابات وظیفه مهم رسانه ملی و شبکه های استانی است اما آنچه که در شبکه های استانی بیش از هر چیزی مهم است ورود به انتخابات شوراهاست چرا که مردم باید به خوبی آگاه باشند که معیارهای انتخاب اصلح چیست.

او تاکید کرد : در حوزه انتخابات استقلال رسانه باید حفظ شود و هر گونه تولید و پخش برنامه ها باید فراجناحی و با تکیه بر همین استقلال باشد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در سالی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده باید از همه ظرفیت های رسانه ای برای معرفی بهتر مشهد بهره گرفت بنابراین کمک به راه اندازی رادیو زیارت جزو برنامه های استانداری است.

علیرضا رشیدیان گفت: بخشی از بودجه راه اندازی این رادیو که جزو تعهدات استانداری است پرداخت شده و مابقی نیز در حال پیگیری از سازمان برنامه و بودجه است که امیدواریم تا پایان سال پرداخت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار