کد خبر: 842831
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات استانی سال آینده استان مرکزی رشد محسوسی دارد و 45 درصد افزایش یافته است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات استانی سال آینده استان مرکزی رشد محسوسی دارد و 45 درصد افزایش یافته است.

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیران اجرایی استان مرکزی افزود: اعتبارات استانی مناطق مختلف کشور که سال های گذشته سهم ناچیزی از بودجه سالیانه را تشکیل می داد در بودجه سال 96 با فشار و تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی رشد خوبی دارد و در برخی از استان های نفت خیز این اعتبارات به 2 تا سه برابر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: افزایش اعتبارات استانی سهم بسیاری در ایجاد و افزایش اشتغال و توسعه استان هابه خصوص استان های محروم دارد و این اعتبارات موازنه توسعه را به نفع استان های کمتر توسعه یافته تغییر می دهد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به منظور حمایت و ایجاد اشتغال در روستاها ، لایحه ای برای اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از وجوه صندوق توسعه ملی در راستای ایجاد اشتغال روستایی در حال بررسی است که این مهم دستاوردهای باارزشی را در زمینه اشتغال زایی و ایجاد توسعه اقتصادی در روستاها دارد.
کریمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیاز است دستگاه های دولتی با بهره گیری از دهیاری ها و واگذاری برخی فعالیت های اجرایی به این نهادها میزان خدمت رسانی به روستاها را افزایش دهند و برخی از مشکلات آنان را برطرف کنند.
وی ادامه داد: با بهره گیری از توان دهیاری ها در کارهای اجرایی میزان خدمت رسانی به روستائیان افزایش یافته و از مسئولیت های دولت در این حوزه کاسته می شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تفکیک اراضی منابع طبیعی و کشاورزی، موقوفه بودن اراضی برخی از روستاها را از جمله مشکلات روستائیان حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب عنوان کرد.
کریمی، زمینه سازی و اصلاح شبکه های ارتباطی برای استفاده روستائیان از اینترنت، نبود خانه های بهداشت در برخی از روستاها را از دیگر مشکلات جمعیت روستایی عنوان کرد و گفت: نیاز است در سند توسعه استان سطح مشخصی برای توزیع خانه بهداشت، داروخانه و حضور پزشک در روستاها مشخص شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار