کد خبر: 842827
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
تحصن در خراساني جنوبي عليه سخنان خارج از شئون استاندار و واكنش‌ها همچنان ادامه‌دار است. آيت‌الله نوري‌همداني ديروز استاندار خراسان جنوبي را از حاشيه‌سازي برحذر داشت.
استاندار هم البته پس از سه هفته از سخنانش عذرخواهي كرده، اما متحصنين خواستار بركناري او هستند. علاوه بر سخنان جنجالي استاندار در مورد شادي‌آور بودن رقص و عدم منافات آن با دين اسلام، روز گذشته فايل ديگري از سيدعلي‌اکبر پرويزي، استاندار خراسان جنوبي منتشر شد كه در آن خواستار كمتر برگزار شدن يادواره‌هاي شهدا در آستانه انتخابات شده است. امروز چهارمين روزي است که طلاب و فضلاي اين استان در خراسان جنوبي تحصن کرده‌اند و همچنان حمايت‌ها از سوي بزرگان حوزه نسبت به دغدغه طلاب صورت مي‌گيرد.
حضرت آيت‌الله حسين نوري‌همداني از مراجع تقليد، ظهر ديروز در ديدار نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه استان خراسان جنوبي مقيم قم از تحصن‌کنندگان اين استان در پي سخنان نسنجیده استاندار اين استان، حمايت کرد.
 
وي ضمن انتقاد از بي‌توجهي مسئولان به خواسته متحصنان تصريح کرد: امروز مردم از آسيب‌هاي اجتماعي و مشکلات معيشتي و اقتصادي به شدت رنج مي‌برند و نياز است حمايت‌هاي لازم از آنها صورت بگيرد، اما متأسفانه شاهد آن هستيم که برخي استانداران به جاي حل مشکلات معيشتي مردم به دنبال حاشيه‌سازي هستند.
اين مرجع تقليد ضمن تأکيد مجدد بر حل مشکلات اقتصادي و پيگيري مطالبات معيشتي مردم به اعتراض طلاب خراسان جنوبي عليه استاندار اين استان اشاره کرد و گفت: حمايت از علما و روحانيان امري ضروري است، ما نيز از آنها حمايت خواهيم کرد و اين حرکت انقلابي بايد همچنان ادامه يابد. سخنان نسنجيده و حاشيه‌دار استاندار خراسان جنوبي پذيرفتني نيست، استانداران به جاي حاشيه‌سازي، دغدغه‌ها و گلايه‌هاي مردم را در اولويت کاري خود قرار دهند.
‌   
استاندار: عذرخواهي مي‌کنم
علي‌اکبر پرويزي، استاندار خراساني جنوبي در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه هيچ مسئولي نمي‌تواند ادعا کند عاري از اشتباه است، افزود: من هم گفته‌ام که صداقت و شهامت عذرخواهي در مورد مشکلاتي را که ممکن است وجود داشته باشد، دارم و در اين موضوع هم به هيچ وجه قصد توهين به فرهنگ و آداب مردم خوب و متدين استان خراسان جنوبي را نداشته‌ام و تنها مثالي را در مورد آداب و رسوم مناطق و اقوام گفتم که قطعاً منظورم رسوم مردم اين منطقه نبوده و چنانچه باعث رنجش مردم شريف و متدين استان شده عذرخواهي کرده و حتماً در فرصت مناسب توضيحات بيشتري خواهم داد.
وي تصريح کرد: در ۲۰ روز گذشته حواشي زيادي پيرامون برخي سخنان ايجاد شده، اما بنده به دليل حفظ آرامش در بين مردم و از دست ندادن فرصت خدمت به آنان به هيچ يک از آنها واکنش نشان ندادم. اين در حالي است که برخي افراد اين سکوت را بي‌اعتنايي تصور کرده‌اند در حالي‌که به هيچ‌وجه اينگونه نبوده است.
‌   
استاندار بايد برود
با اين همه، عذرخواهي ديرهنگام استاندار اعتراضات در خراسان جنوبي را آرام نكرده و متحصنين در چهارمين روز تحصن خود اعلام كرده‌اند كه درخواست تمامي اساتيد حوزه‌هاي علميه برکناري استاندار خراسان جنوبي بوده چون ماندن او بيش از اين به ضرر مردم است و استاندار خراسان جنوبي بايد بعد از عذرخواهي از آيت‌الله عبادي و مردم از استان ما برود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار