کد خبر: 842811
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
والت ديزني جدي‌تر از قبل بي‌اخلاقي را ترويج مي‌كند
قريب به يك قرن است كه شركت والت‌ديزني فيلم‌هاي سينمايي و انيميشن‌هاي مخصوص كودكان را كه حاوي ارزش‌هاي امريكايي هستند توليد و منتشر مي‌كند اما...
نویسنده: فرزين ماندگار
 
قريب به يك قرن است كه شركت والت‌ديزني فيلم‌هاي سينمايي و انيميشن‌هاي مخصوص كودكان را كه حاوي ارزش‌هاي امريكايي هستند توليد و منتشر مي‌كند اما چند سالي است كه اين شركت پا را از اين فراتر گذاشته و مفاهيمي را به كودكان منتقل مي‌كند كه حتي با ارزش‌هاي معمول زندگي امريكايي نيز منافات دارد و ماهيتي ضد انساني دارد. ترويج همجنس‌بازي يكي از رويكردهايي است كه به طور جدي در انيميشن‌هاي والت ديزني خودنمايي مي‌كند؛ موضوعي كه سبب شده به احتمال زياد اكران انيميشن ديو و دلبر را در روسيه با ممنوعيت مواجه كند.
 
والت ديزني طي دهه‌ها تبديل به يك امپراتوري بزرگ شده است و به نوعي مي‌توان آن را سردمدار صنعت سرگرمي‌هاي خانوادگي در جهان ناميد. ديزني شركتي است براي تسخير اذهان كودكان و جهت دادن به آنها. البته در دهه‌هاي اخير توليدات اين شركت بزرگسالان را نيز هدف گرفته و در كنار ساير چهره‌ها و شركت‌هاي هاليوودي تبديل به يكي از پيشگامان حمايت از ارزش‌هاي جديد و غيرمتعارف غربي به مانند همجنس‌‌بازي يا شيطان‌پرستي شده است.
سه سال پيش بود كه بالاخره همجنس‌بازي پس از كش و قوس‌هاي فراوان و كار فرهنگي و رسانه‌اي گسترده‌اي كه روي جامعه امريكا انجام گرفت به يك قانون تبديل و به رسميت شناخته شد. جامعه امريكا كه گرايشات مسيحي پررنگي دارند، دهه‌ها عليه قانوني شدن همجنس‌بازي مقاومت مي‌كردند اما تبليغات رسانه‌اي چند دهه‌اي كه در رأس آن سينما قرار داشت باعث شد بالاخره اين مقاومت بشكند و اين پديده غيرانساني با پشتيباني رسانه‌ها به قانون تبديل شود و راه تبليغ آن در سينما هموارتر از قبل شود.
 
امروز در حالي كه حمايت از همجنس‌بازي ديگر تبديل به يكي از اركان هاليوود شده است، والت‌ديزني مطابق آنچه كه مجمع خانواده امريكايي مي‌نامد تبديل به يكي از ترويج‌دهندگان اصلي نوع زندگاني همجنس‌بازانه و همچنين برنامه‌هاي سياسي و اجتماعي همجنس‌بازانه در امريكاي امروز شده است.
 
در پارك ديزني‌لند نيز كه اصولاً مكاني براي تفريح خانواده‌ها و كودكان است هر ساله مراسم جشن و تجمع همجنس‌بازان برگزار مي‌شود. در مراسمي كه در ژوئن 1996 برگزار شد، شركت ديزني اجازه داد تا دست‌اندركاران همجنس‌باز، ميكي‌ماوس و دونالد داك را به صورت عاشقان همجنس‌باز مرد به تصوير كشند. همينطور اجازه داد ميني‌ماوس و ديزي‌داك به عنوان عاشقان همجنس‌باز دختر به تصوير كشيده شوند.
  
ديزني‌لند در تسخير همجنس‌بازان
رابرت دي. ويليامز، رئيس گروه كاركنان همجنس‌باز ديزني، در سال 1997 اعلام كرده بود كه حدود 40 درصد از كاركنان اين شركت همجنس‌باز هستند. بر اساس گزارشات «مجمع خانواده امريكايي» شركت ديزني يكي از بزرگ‌ترين حاميانه همجنس‌بازي در حوزه برنامه‌هاي تلويزيوني است.
  
اكران ديو و دلبر در روسيه ممنوع مي‌شود
به تازگي صداي امريكا در گزارشي به اين واقعيت تلخ پرداخته و نوشته: «ديزني هميشه تلاش مي‌كند با هر فيلم جديدش نه تنها تابوهاي اجتماعي، بلكه مرزهاي فيلم‌هاي گذشته خود را نيز بشكند. استفاده از يك شخصيت همجنسگرا، شايد موجب شود كه نمايش «ديو و دلبر» در روسيه ممنوع شود. در جديد‌ترين فيلم اين شركت كه بازسازي كلاسيك كاراكتر محبوب «ديو و دلبر» است، با نخستين شخصيت همجنسگرا كه تاكنون در فيلم‌هاي شركت ديزني حضور دارد، آشنا مي‌شويم.
 
بيل كاندون، كارگردان فيلم به وب سايت «Attitude» گفت شخصيت «لافائو» كه نقشش را «جاش گد» بازيگر كمدي بازي مي‌كند، اولين شخصيت در تاريخ فيلم‌هاي ديزني است كه به طور آشكارا همجنسگراست. از همين رو امكان دارد روسيه اين فيلم را تحريم كند. اين تحريم بر اساس قانوني است كه در سال ۲۰۱۳ در اين كشور تصويب شد كه بر ضد حقوق همجنسگرايان است.
ولاديمير مدينسكي، وزير فرهنگ روسيه گفت اگر در «ديو و دلبر» شعارهايي در حمايت از همجنسگرايي وجود داشته باشد امكان تحريم اين فيلم وجود دارد. قرار است «ديو و دلبر» ۱۶ ماه مارس در روسيه به اكران درآيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار