کد خبر: 842805
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
شكست پروژه جذب هنرمندان از سوي شبكه GEM
مهدي مظلومي، كارگردان مجموعه‌هاي طنز تلويزيون كه چند سالي است از ايران خارج شده و در تركيه براي GEM سريال‌سازي مي‌كند، با انتشار متني در فضاي مجازي از تمايلش به بازگشت به ايران خبر داد.
نویسنده: هادي عسگري
 
مهدي مظلومي، كارگردان مجموعه‌هاي طنز تلويزيون كه چند سالي است از ايران خارج شده و در تركيه براي GEM سريال‌سازي مي‌كند، با انتشار متني در فضاي مجازي از تمايلش به بازگشت به ايران خبر داد.
پروژه جذب اهالي سينما و تلويزيون به شبكه‌هاي ماهواره‌اي با بازگشت چند نفر و جدا شدن برخي از هنرمندان از اين شبكه‌ها، با شكست روبه‌رو شده است.
   
هنرمند بدون مرز ياد داخل مرز افتاد!
مهدي مظلومي چهره‌اي تلويزيوني بود كه با ساخت مجموعه‌هاي طنزي مانند «بدون شرح» و «كمربندها را ببنديم» توانست در دهه 80 به چهره‌اي پر‌كار در تلويزيون تبديل شود. چند تله‌فيلم و مجموعه تلويزيوني حاصل حضور مظلومي در سيما بود اما وي نيز دوران افول را به سرعت تجربه كرد و در دهه 90 عملاً در صداوسيما بيكار شد.
وي پيش از خروج از ايران فيلم كمدي «سه بيگانه در سرزمين ناشناخته» را كار كرد. درست در زماني كه اخبار مهاجرت برخي از بازيگران و عوامل كم‌كار سينما و تلويزيون به شبكه GEM داشت اوج مي‌گرفت، شايعه رفتن مهدي مظلومي از ايران نيز منتشر شد. مظلومي نيز در اينستاگرامش نوشت: « من فيلمسازم... من مرز نمي‌شناسم... من برده افكار خاص نيستم... هرجا بتوانم با فيلمم حرف بزنم فيلم مي‌سازم. . من نه اهل سياستم، نه مذهب، نه با كسي مشكلي دارم و نه نسبت به كسي عقده‌اي... من فيلمسازم پس هر كجاي اين جهان بتوان فيلم مي‌سازم...‌» به اين ترتيب نام مظلومي نيز در كنار اسامي هنرمندان همكار GEM ثبت شد.
 
اما با خروج اين فيلمساز سرنوشت اكران فيلم « سه بيگانه در سرزمين ناشناخته» به مشكل خورد و شوراي صنفي نمايش اجازه اكران به اين فيلم نداد. با تلاش‌هاي تهيه‌كننده فيلم و كوتاه آمدن شورا، اكنون اين فيلم با تغيير نام به «سه‌بيگانه» در حال اكران است. مظلومي نيز بر‌خلاف همه آن چيزي كه در گذشته درباره فعاليت هنري و بدون مرز بودنش گفته بود، متني را در اينستاگرام منتشر كرد و نوشت: «مراسم افتتاحيه فيلم سه بيگانه. خدا ميدونه چقدر دوست داشتم الان ايران بودم، توي همين مدت كم فهميدم كه چقدر عاشق ايرانم، جام خاليه، خدارو چه ديدين يهو ديدين خودم پرش كردم.»
  
مظلومي نان به نرخ روز خور پشيمان!
چند ماه پيش بود كه شبكه ماهواره‌اي GEM به طور ناگهاني تعدادي از بازيگران ايراني را كه جذب كرده بود اخراج كرد. بازيگران اخراج شده نسبت به رفتار‌هاي مديران اين شبكه با آنها اعتراض كردند و فضاي رؤيايي كه برخي هنرمندان مهاجر از ايران براي كار در اين شبكه به وجود آورده بودند به ناگهان رنگ باخت. در اين شرايط بود كه مهدي مظلومي كه بعد از خروج از ايران به GEM پيوسته بود، در مقام دفاع از اين شبكه برآمد و گفت: حرفه‌اي‌ها قرار نيست به ايران برگردند و تنها حقوق مفت‌خورها، قطع شد.
مهدي مظلومي اين سخنان را بعد از انتشار نامه اخراج بازيگران توسط مدير شبكه GEM بيان كرد. سعيد كريميان، مدير اين شبكه در نامه‌اي با اشاره به محدوديت‌هاي مالي برنامه از تسويه‌حساب با همكاران اين شبكه خبر داده بود. مهدي مظلومي در واكنش به اين نامه گفت: «در ايران، اين خبر، بد تفسير شده است؛ قبلاً هر كسي در جم بود، حقوقِ ثابت مي‌گرفت اما بعضي‌ها كار نمي‌كردند و مديريت اعلام كرد كه به كساني كه كار نمي‌كنند، مفت مي‌خورند و مفت راه مي‌روند، ديگر حقوق نمي‌دهد.»
 
مظلومي در پاسخ به سؤالي در مورد عدم پرداخت حقوق به اين بازيگران از سوي مديران جم و بازگشت آنان به ايران، گفت: «اين افراد، تقريباً همه‌شان پناهنده بودند و چون نتوانستند بعد از يك سال براي خودشان اتفاقي را رقم بزنند، پاي اين نامه به ميان آمد ولي از عوامل حرفه‌اي، هيچ‌كس قصد بازگشت به ايران را ندارد.»
با اينكه زمان زيادي از اين سخنان نگذشته، مظلومي در چرخشي 180 درجه‌اي خواهان بازگشت به ايران شده است. كسي كه روزي نان كارگرداني در GEMرا مي‌خورد و همكارانش را مفت خور حساب مي‌كرد حالا دم از دوست داشتن ايران و باز گشت به كشور مي‌زند!
  
شكست در جذب هنرمندان!
شبكهGEM از معدود شبكه‌هاي ماهواره‌اي است كه به خاطر وضعيت مطلوب مالي‌اش شروع به توليد فيلم‌ها و سريال‌هاي فارسي زبان با حضور بازيگران و عوامل حرفه‌اي كرد كه از ايران مهاجرت كرده بودند؛ كساني كه به صورت مشخص براي همكاري با اين شبكه به تركيه آمده و تا پيش از آن همگي در پروژه‌هاي تلويزيوني صداوسيما مشغول به كار بودند يا مدت‌ها بود كه پيشنهاد كار در سينما به آنها نشده بود.
 
هرمز سيرتي بازيگر سينما و تلويزيون پس از همكاري كوتاه مدتش با شبكهGEM به ايران بازگشت و در مصاحبه‌اي رسانه‌اي تنها دليل ترك ايران را در مضيقه مالي بودن عنوان كرد؛ دليلي كه شايد ديگر مهاجران به شبكه GEM را نيز در برگيرد. سيرتي در مصاحبه‌اش به عدم تحقق وعده‌هاي GEM اشاره مي‌كند و آن را دليلي براي بازگشتش به ايران عنوان مي‌كند؛ بازگشتي كه اكنون روند سريع‌تري نيز گرفته است. هفته گذشته مرتضي ميرباقري، معاون سيما درباره مهاجرت هنرمندان از ايران گفت: «مهاجرتي كه در بازيگران و بخشي از عوامل توليد به سمت شبكه‌هاي ماهواره‌اي داشتيم، نه تنها متوقف شده، بلكه برخي از آنها بازگشته اند». حال هم كه مهدي مظلومي ساز آمدن را كوك كرده است و ابراز تمايل اين كارگردان براي بازگشت به ايران را مي‌توان مهر تأييدي بر پايان رويا‌سازي GEM براي مهاجرت از ايران و همكاري با اين شبكه ماهواره‌اي دانست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار