کد خبر: 842776
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
طي نشستي در انديشكده برهان، اولين كتاب با موضوع نقد شبه‌گفتمان اعتدال رونمايي شد.
طي نشستي در انديشكده برهان، اولين كتاب با موضوع نقد شبه‌گفتمان اعتدال رونمايي شد.
كتاب «از مكتب نياوران تا كابينه توسعه‌گرا» فراتر از مسائل روز، به بررسي مباني فكري و نظري آنچه امروز به‌عنوان جريان اعتدال، توسعه‌اي وابسته به بيگانگان را مبناي اداره كشور قرار داده است پرداخته و آن‌را مورد نقد قرار مي‌دهد.
اين كتاب كه به قلم دكتر رضا سراج، عضو هيئت‌علمي دانشگاه و كارشناس ارشد مسائل راهبردي و محمدجواد اخوان، مدير انديشكده برهان به رشته تحرير درآمده است در 9 گفتار و يك پيوست به بررسي خاستگاه فكري اين جريان و مؤلفه‌هاي گفتماني حلقه فكري رئيس‌جمهور و دولت يازدهم مي‌پردازد.  كتاب «از مكتب نياوران تا كابينه توسعه‌گرا» كه بر مبناي ديدگاه‌ها و چارچوب گفتماني اعضاي شاخص حلقه فكري موسوم به مكتب نياوران تأليف گرديده است، در 256 صفحه و از سوي «انديشكده برهان» به زيور طبع آراسته‌شده است.
«اعتدال، از نياوران تا پاستور»، «تأملي بر شبه‌گفتمان اعتدال»، «توسعه؛ نگاه به بيرون يا درون؟»، «از توسعه تعامل‌گرا تا سياست خارجي توسعه‌گرا»، «عقلانيت آرمان گريز»، «توسعه و استحاله»، «توسعه آريستوكراتيك»، «توسعه و وابستگي» و «در سوداي تغيير قانون اساسي» عناوين گفتارهاي 9 گانه اين كتاب است.  نويسندگان در اين كتاب بنا دارند با نگاهي علمي و مستند به مقالات، اظهارات و مصاحبه‌هاي چهره‌هاي فكري اين جريان در دوران قبل از تصدي رياست جمهوري، به بررسي مباني فكري اين جريان و نقد آن بپردازند. مخاطب اين كتاب، بعد از مطالعه‌  كامل به اين باور مي‌رسد كه آنچه امروز در قالب كارنامه اعتدالگرايان در جامعه پيش رو است، در حقيقت مستند به مباني فكري در حوزه‌هاي اقتصادي، سياسي، سياست خارجه و فرهنگي است كه از پيش در اتاق فكر حلقه نياوران شكل‌گرفته است.
براي تهيه اين كتاب مي‌توانيد از طريق سامانه پيامكي 10000287، رايانامه info@borhan. ir يا شماره تلفن 021- 26153291 ارتباط برقرار نماييد. اين كتاب همچنين در شبكه كتاب‌فروشي‌هاي سراسر كشور، سامانه خريد اينترنتي خانه كتاب و نيز سي‌ امين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر