کد خبر: 842757
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
معاون سازمان حمايت اعلام کرد
معاون سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از ارزاني قيمت گوشت خبر داد و گفت: همچنان نان و ميوه در صدر شكايت‌هاي مردمي قرار دارد و اين دو كالا جزو پرترافيك‌ترين گزارش‌ها و تخلفات بازار است.
شهرام ميرآخورلو با اشاره به طرح اسفند تا فروردين سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان گفت: يكي از وظايف دستگاه‌هاي نظارتي، نظارت بر ايام خاص بوده كه از جمله اين ايام بازار شب عيد است، چراكه با تقاضايي كه در اين ايام مي‌تواند وجود داشته باشد بايد با بازار همخواني پيدا كند كه برنامه‌ريزي‌هاي لازم در اين باره در جلساتي كه توسط دستگاه‌هاي مربوطه به صورت روزانه برگزار مي‌شود، صورت مي‌گيرد و اگر مشكلاتي وجود داشته باشد نسبت به برطرف كردن آن اقدام مي‌شود.
وي در گفت‌و‌گو با ايسنا با تشريح ليست خدمات و كالاهايي كه در طرح نظارت بر بازار شب عيد مورد نظارت قرار مي‌گيرد، عنوان كرد: مواردي همچون خدمات مسافرتي، اقامتي، سياحتي و گردشگري، حمل‌ونقل درون‌شهري، برون‌شهري، حمل‌ونقل بار و حمل‌ونقل مسافر اعم از ريلي، جاده‌اي و هوايي در دستور كار قرار دارد و در حوزه كالاها نيز كالاهايي همچون آجيل، شيريني، گوشت قرمز، گوشت سفيد، تخم‌مرغ، كيف، كفش، پوشاك و ديگر موارد از جمله كالاهاي هدفي هستند كه با بيش از 3هزار نفر بازرس از بازارشان مراقبت مي‌شود.
معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان در ادامه گفت: گشت ويژه مشترك براي نظارت بر بازار شب عيد همراه با سازمان تعزيرات، سازمان غذا و دارو، اتاق اصناف و ديگر دستگاه‌هاي متولي در ۳۱ استان در حال برگزاري است و به‌طور كلي بازار و به‌طور خاص فروشگاه‌هاي فوق‌العاده‌اي كه در اين ايام صورت مي‌گيرد رصد مي‌شوند تا مردم اطمينان حاصل كنند كه كالا به صورت عادلانه توزيع مي‌شود.
  سازمان حمايت روي بازار ميوه تمركز جدي دارد
وي با بيان اينكه بازار ميوه بازار مهمي است و براي نظارت بر آن تمركز ويژه داريم، افزود: ميوه شب عيد به عنوان يك بخش جدي مورد نظارت قرار مي‌گيرد و از زاويه كنترل قيمت، تخصيص سهميه و ديگر موارد چيزهايي است كه در اين ايام مورد توجه ويژه‌اي قرار مي‌گيرد.  مير‌آخورلو با اشاره به اوضاع كيفي بازارچه‌هاي نوروزي اظهار كرد: در بازارچه‌هاي نوروزي كالاهاي توزيعي تا ۲۰ درصد تخفيف دارند و از نظر كيفيت كاملاً تأييد شده هستند و حتي ممكن است سطح بهتري از بازار داشته باشند. به عنوان مثال پرتقال‌هايي كه الان در حال توزيع است با قيمت ۱۵۰۰ هزار تومان به عنوان پرتقال تامسون شمال به بازار مي‌رود كه واقعاً نسبت به ديگر پرتقال‌هاي موجود در بازار كيفيت بهتري دارد.
  پرتقال‌هاي مرغوب جاي پرتقال‌هاي يخ‌زده را گرفتند
معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان ادامه داد: پيش از اين عدم اطميناني نسبت به عرضه پرتقال‌هاي يخ‌زده در مصرف‌كنندگان ايجاد شده بود كه حالا پرتقال‌هايي كه براي تنظيم بازار به مرحله عرضه رسيده‌اند از كيفيت مرغوب و قيمت‌هاي متعادل برخوردار است.
وي در مورد تخلفاتي هم كه در اين مدت صورت گرفته اظهار كرد: تخلفات معطوف به اين دوره زماني خاص نيست اما هرگونه ناهنجاري در اين حوزه اعم از گرانفروشي، عدم صدور فاكتور و ديگر موارد به سازمان تعزيرات حكومتي برمي‌گردد و اگر به تلفن ۱۲۴ منعكس شود به سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان اعلام شود قطع به يقين پيگيري‌هاي لازم انجام مي‌شود و برخورد مناسب صورت مي‌گيرد.
اين مقام مسئول درباره‌ تخلفاتي كه از ابتداي شروع طرح نظارت بر بازار شب كه از ابتداي اسفند ماه آغاز شده است، اظهار كرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها تخلفات مختلفي را ثبت كرده‌اند كه قسمتي از آن به بخش خرده‌فروشي ميوه بر‌مي‌گردد كه مربوط به عدم رعايت سودهاي قانوني و عدول از قيمت‌هاي تعيين‌شده در ميادين ميوه و تره‌بار است و پرونده‌هايي تشكيل و به مراجع قضايي معرفي شده‌اند.
 
  نانوايي‌ها و ميوه‌فروشي‌ها در صدر شكايات
وي تصريح كرد: همچنان نان و ميوه در صدر شكايت‌هاي مردمي قرار دارد و اين دو كالا جزو پرترافيك‌ترين گزارش‌ها و تخلفات بازار است كه البته طرح مقدماتي عرضه ميوه به بازار از هفته گذشته شروع و نواقص آن شناسايي شد تا براي ورود اصلي به بازار بتوانيم ورود مطمئن داشته باشيم و به همين منظور به‌طور جدي در سطح خرده‌فروشي و اصناف كنترل قيمت‌ها نه به معني قيمت‌گذاري كه به معني نظارت و رعايت سودهاي قانوني شروع شده و در دستور كار قرار گرفته است.
معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان گفت: تزريق مناسب به بازار ميوه و تره‌بار در شب عيد و كنترل قيمت‌ها باعث شده اين بازار در روزهاي اخير روند نزولي داشته باشد و شاهد كاهش قيمت‌ها باشيم.  وي درباره سير صعودي كه قيمت‌هاي گوشت در روز‌هاي اخير به خود گرفته است، گفت: بازار گوشت هم با توجه به تزريق مناسبي كه صورت گرفته و با غرفه‌هايي كه براي ارائه‌ گوشت تهيه شده، روند مناسبي به خود گرفته و با افزايش عرضه‌اي كه در روزهاي آينده اتفاق مي‌افتد قيمت‌هاي گوشت به وضعيت متعادل‌تري بر خواهد گشت.
ميرآخورلو يادآور شد: طرح ويژه نظارتي اسفند تا نوروز سال ۱۳۹۶ از ابتداي اسفند ماه سال جاري تا پايان فروردين‌ماه در دستور كار قرار دارد كه طي اين طرح، روي كالاها و خدماتي كه در اين ايام عرضه مي‌شود، نظارت ويژه صورت مي‌گيرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار