کد خبر: 842723
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
برای اولین بار در کشور
برای اولین بار در کشور و با همکاری شهرداری و منابع طبیعی، پارک تولد در استان اردبیل اجرایی و افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: اولین پارک در شهرستان مشگین‌شهر و در خروجی این شهر، اطرف پل معلق افتتاح می‌شود که امیدواریم بتوانیم در سال 96 اجرای این پارک‌ها را به تمام استان تسری دهیم.

شهامت هدایت با اشاره به اینکه یک قطعه زمین برای هر خانواده و به صورت شناسنامه‌دار در ابعاد 25 متر اهدا می‌شود تا به نام فرزندان خود در آن منطقه نهال‌کاری کنند، تصریح کرد: پارک تولد در واقع پارک خانواده است که تمام اعضای خانواده می‌توانند با کاشت، پرورش و بهره‌وری نهال به عنوان یک پارک مستقر از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه صرفاً این مناطق به صورت پارک اجرایی می‌شود، گفت: احداث این پارک‌ها را از چهار هکتار شروع کرده و پیش‌بینی می‌کنیم حداقل 150 هکتار با این وضعیت در سطح استان اردبیل پارک تولد اجرایی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هدف از احداث پارک تولدها را افزایش جمعیت، مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی و اهتمام افراد به حفظ، احیا و نگهداری از آن اعلام کرد و افزود:‌ طبق تفاهمنامه‌ای که با محیط زیست به امضا رسانده‌ایم، فضای سبز نیروگاه برق در مسیر مشگین‌شهر افتتاح می‌کنیم.

هدایت حمایت جدی از منابع طبیعی را مستلزم داشتن روحیه، باور و اعتماد قلبی اعلام کرد و ادامه داد: در هفته منابع طبیعی و با همکاری شهرداری‌های استان تلاش می‌کنیم تا توسعه نهال و درختان مثمر و غیرمثمر را عملیاتی کنیم.

وی از تمام شهرداری‌ها خواست تا در راستای ایجاد فضای سبز و حفظ و احیای منابع طبیعی همت و تلاش کنند.

هدایت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با کمک شهرداری‌ها توسعه و راه‌اندازی فضای سبز و توزیع نهال را در دستور کار داریم که امیدواریم امسال بتوانیم به اهداف تعریف شده خود دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه نهال رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، اضافه کرد: کاشت و نگهداری این نهال‌ها را به عهده شهرداری‌ها گذاشته‌ایم و در همین راستا چهار نهالستان در راستای جلوگیری از افت نهال‌ها در منطقه وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها